sábado, 14 de mayo de 2022

Filtrar los sonius

Tot leyendo lo zaguer articlo de Carles Terès me vienen t'o tozuel dos fenomenos que se dan en la mía vida arredol d'ixo que charra de sentir y ascuitar. Ye curioso cómo funcionan, u cómo femos funcionar a los nuestros sentius, en iste caso a l'oyiu, y me faría goyo de saber quánto influye ixo en la nuestra personalidat, que cuento que será prou.

Diz Carles que be d'escamallar ascuitar tot lo que pasa a lo tuyo redol. Y no puedo fer que pensar en ixas ocasions a on que me chunto con muitas personas, quan ye imposible que todas sigan en la mesma conversa y, como poco, n'i hai dos u tres en lo mesmo rolde de chent. Me pasa a sobén que no puedo filtrar la resta de dialogos que me rodeyan. Goso estar a la tisva de qualsequier cosa que sienta y me siento incapable de concentrar-me en lo que me diz lo mio interlocutor, por muito que me pueda intresar. La cosa ye mas grieu, prou que sí, si qui me charra me ye fotendo bell tocho. No sería la primer vegada que m'he de disculpar quan qui tiengo a l'endrecho me interpela con un "¿no creyes?" y yo, mirando-me-lo con uellos de "lo he tornau a fer" y royo como un ababol, le he de demandar que me repita lo que deciba, que no m'he enterau. Soi disperso. ¡Qué le voi a fer! Ye un sinyal involuntario de mala educación ixo de no ascuitar, pero ye mesmo pior quan no m'adubo y he d'entrar en l'atra conversa, en la que ye en ixe atro scenario a on que no m'ha convidau dengún, y doi la mía opinión precedida d'un "perdona, pero no he puesto evitar ascuitar-te". Me pasa mesmo quan prebo de leyer y lo mio vecindau, mas d'estar-se por la carrera chugarriando u de capazo que d'a introspección u las actividatz d'interior, creye que ye bueno expresar-se a pur de barruquiar. Igual como quan te vas sondormindo, m'he de leyer lo mesmo paragrafo quantas vegadas pa enterar-me d'o que le pasa a lo protagonista y no pas a lo vecín, y me esmachino a lo personache que siga, entre las pachinas, farto d'haber de repetir la mesma acción, culpando-me d'o suyo déjà vu. Ixo que diz lo mindfulness de focalizar-te en lo present y en lo que se ye fendo se me fa imposible. Si nunca conseguise filtrar tot ixe estrapalucio y todas ixas conversas allenas, ¡tot lo bien que quedaría con las amistatz y quántos libros mas me leyería!

Charra tamién en l'articlo de dos menas de rudios que siente entre que lo escribe. Un, lo d'os muixonetz que, pifolos de primavera, fan los suyos cantars. L'atro, lo d'una moto de montanya que trenca de manera violenta la paz y la calma d'o mont. M'identifico a-saber-lo con ixe refús a las motos y los suyos sonius escatumbadors. En lo mont, y tamién en la ciudat, a on que se barrachan con los innecesarios chiflos d'os autos que fan sonar chent que, por un regular, los pretan por problemas que mica tienen a veyer con lo trafico. No creigo que i haga guaires personas a qui les agrade ixe escatapurcio. Pero descubrié, charrando con la mía parella, naixida y creixida en lo mundo rural, que las diferencias entre ella y yo quanto a los sonius d'a ciudat, yeran bien funda. Tiengo, en lo mio sistema de percepción, bella mena de filtro que fa que, por un regular, no sienta la mormor d'os autos. Que pa que lo trafico me moleste haiga de tener una intensidat difuera d'o normal. Me tien igual estar-me en un velador con totz los autos pasando-me a un metro. No los siento. No me fan estorbo. Nian m'entero de que i son. Manimenos ella siempre se va mirando bell puesto en una peatonal u parque a on que los motors sigan tot lo luent que se pueda. De revés, quan pasa-mos bella nueit de camping, u dormindo por astí en lo mont, ye lo suyo oyiu lo que filtra. Me pasa a sobén que me devanto de maitins y, quan prebo de tornar a dormir-me, ixe ratet mas que totz queremos fer de vacacions, no foi que ascuitar a bell muixonet que ha decidiu d'estar-se piulando a lo canto d'a on que dormimos. Con las cholibetas, ixe bubón chicorronet que fa un piu con bella cadencia de nueitz, me torno varrenau. Me pienso que me cal dormir-me entre dos pius porque cada ún que fa se me clava en lo tozuelo entre que la mía parella ya va, toda tranquileta, por lo tercer suenio.

Cuento que, como tantas atras cosas, tot ixo se puet entrenar. De feito, con la primer qüestión, levo tiempo prebando de concentrar-me nomás en lo que soi fendo y no en tot lo que pasa arredol de yo. Manimenos no sé si garra día podría cambiar-le a Arale lo mío filtro pasabanda y que podese obviar yo lo piular d'os paixariquetz y ella l'estrapalucio d'os motors.

No hay comentarios: