domingo, 6 de mayo de 2018

Abril en aragonés 2018 y lei de luengas. Tierra de barrenaus 4x09

Grabación d'o debat.
(Foto: Cherardo Callejón)
Encara que iste anyo Nogara no fació servir lo lema de Abril en aragonés, la verdat ye que quedó un mes rebutient d'actividatz arredol d'a nuestra luenga. L'aragonés contina vivo, y la chent que amamos y desfendemos ista luenga, no reblamos nunca. Lo programa preba de resumir bell poquet de tot lo viviu en istos diyas.



Empecipio, prou que sí, con las XXV Chornadas d'as luengas d'Aragón, organizadas por Nogara y an que teniemos actividatz bien diferents. Amás d'as charradas (1), una cursa, un recital de poesía, un taste de quesos, una exposición, y un concierto, implioron lo programa d'estianyo. Entrevisté a Dabi Lahiguera, autor de "A fabla de Moncayo", qui nos charró d'o libro suyo con toda la pasión que tenió tamién en la charrada.

Quasi sin tiempo pa alentar, plegó lo Diya d'a Cultura Aragonesa, que se celebró en la Plaza d'o Pilar de Zaragoza. Un diya pleno de bailes, tallers, mosica, .... y an que participé fendo un programa con publico. En ixe programa debatié, con Rubén Ramos y Juan Pablo Martínez, sobre l'aragonés en los diferents estatutos d'autonomía que hemos sufriu, y sobre las tres leis de luengas que s'han feito en Aragón: l'anteprochecto de 2001, que nunca no plegó a estar vichent, y las leis de 2009 y 2013, ista zaguera actualment en vigor. Ixe mesmo maitin, Silvia Cebolla fació un taller de cocina en aragonés, que recuenta en lo programa, dando-me antimás la primicia d'o diya que se presentará lo suyo libro. Si quiers saber-lo, ya sabes qué has de fer.

A l'atro diya se celebraba Sant Chorche, Diya oficial d'Aragón. Un anyo mas lo Paseyo Independencia y la Plaza Aragón acullioron en lo Diya d'o Libro, las paradetas de editorials y librerías presentando-ie las suyas novedatz. Beluna d'ellas en aragonés, prou que sí. Silvia y Dabi charran tamién d'a suya experiencia en la de Transiberiano. Entrevisto tamién a Chuse Raul Usón, editor de Xordica, qui presienta las zaguers novedatz en aragonés d'a suya editorial: Chen de Chistén y Tío Chuaquín.

Asinas que, pocas pero bien movidas, las activistas de l'aragonés hemos teniu un mes con tot fueras d'aburrimiento. Que tot sirva pa continar dando-le aliento a ista luenga!

(1) Sobre dos d'as charradas escribié post: L'asturiano y la finestra d'oportunidat y L'aragonés en Moncayo, y por totz los cabos.



No hay comentarios: