martes, 3 de abril de 2007

Dos grans libros

Ista zaguera semana, a la fin, saqué una mica de tiempo ta leyer. No ta enantar un par de pachinas de bel libro. Ta leyer de berdat. Con fumarro, biereta y tot. O caso ye que me bagó de rematar dos libros que eba prenzipiau feba bellas semanas y que me han feito asabelo goyo.

La uno yera Ucronía, que ya fablé d’el fa poco, cuan lo publicó Nogará y lo presentó Dabi, o suyo autor. A istoria que i rezenta ye ambientada en l’Anglaterra d’o sieglo XVI y o suyo protagonista ye Tomás Moro, autor de Utopía. Esconoxeba a iste personache istorico y a suya bida igual como esconoxeba as trazas d’escribir de Dabi. Me he trobau con unos d’os millors libros en aragonés que nunca he leyiu. Malas que prenzipias a leyer-lo te bi intresas y quiers continar. Como os buenos libros. Tien aizión, reflesions filosoficas, bella cosa d’Istoria… de tot. O modelo d’aragonés que se i emplega ye bien rico. No se queda en as cuatros paroletas que toz femos serbir pero tampoco no embolica a parla ta que no se i entienda cosa. Antimás creigo que ta la chen que ye aprendendo aragonés ye un buen libro por an que prenzipiar a leyer, encara que aigan de tener un dizionario bien amanau ta mirar-ie as dudas que, de seguras, les surtirán.

L’atro estió “Aspectos morfosintácticos del Belsetán” de Chabier Lozano y Angel Luis Saludas, publicau drento d’a sobrebuena colezión AINAS que edita Gara d’edizions de conchunta con cualques instituzions. En iste estudio trobamos un analís bien ordenau y esclatero d’a parla belsetana. Encara que, en primeras, podría parixer aburriu mirando-se l’endiz, ta qui l’intrese nomás que una miquirrina a luenga aragonesa – u as luengas, en cheneral – i escubrirá todas as carauterisiticas d’o belsetán, a ormino contimparadas con atros dialeutos de l’aragonés (más que más, con os más amanaus).
Asperemos que iste ran de publicazions contine tanto en Nogara, que plega de prenzipiar, como en Gara d’Edizions que, con Ainas, creigo que ye fendo una d’as millors fabors que se podaban fer a ista fableta nuestra.

No hay comentarios: