viernes, 24 de marzo de 2023

Dica luego, Manel

Malfio d’os anuncios que fan los grupos quan “se prenen un descanso”. Siempre me pienso que no los tornaré a veyer sobre un scenario, que trobarán bell nuevo rumbo y deixarán morir la banda. Prou miedo teneba ya con Smoking Souls, a qui he de veyer iste anyo a tot trance, no siga que tienga razón, y van los Manel y dicen tamién que aturan un tiempo.

Plegué a Manel a traviés d’un amigo que nos los metió en l’auto en una visita a la parte de Vic, pa una castanyada. A l’inte me quedé enarcau con la mosica que feban. Yera un d’os suyos dos primers discos, no m’alcuerdo qual. Con Els millors professor europeus y 10 milles per veure una bona armadura Manel revolucionó la mosica en catalán, conseguindo estar un d’os pocos discos en catalán que se colocó en lo numero 1 de ventas en l’Estau. L’anterior heba estau Serrat ¡en 1996!. Lo suyo exito fació que surtise como fongos atras bandas que feban mosica pareixida.

D’aquellas envueltas ye Aniversari una d’as cancions mas evocaderas que haiga sentiu nunca. Tamién la versión d’o clasico de Pulp, Common people, que lo video lo graboron en lo mercau de Sant Antoni u atro orichinal video por las carreras de Barcelona que meteba imachens a En la que Bernat se’t troba. Tot petando-lo, en 2010 facioron un directo emplindo lo Palau de la música que retransmitió Canal 33.

Y alavez, quan se podeban haber estau vivindo d’as rentas pa lo que quedaba de vida, facioron un chiro mosical que dengún no asperaba. En 2013, con la canción Teresa Rampell presentaban lo disco Atletes baixin de l’escenari que suposaba un cambio de soniu prou fundo. Las fans febanos uellos. Como en toda decisión arrisgada, bi habió a saber qué hate y atras que aplaudiemos la sorpresa. Tardé a fer-me-ie, pero lo nuevo disco sonaba de pistón. Pareixeba un grupo diferent de tot, pero de vez, conservaba lo calitre d’os quatro mosicazos que forman la banda. Ixa apuesta, ixa falta de miedo a innovar, a cambiar, a mutar, la han conservada dica lo zaguer momento y, si nunca tornan, soi seguro de que nos tornarán a percutir-nos.

Si los discos sonaban bien, en directo no feban burro falso. En la primer vegada que podié veyer-los en Zaragoza, tasament yeranos meya centena de personas en lo Centro Civico Almozara. Habioron de fer lo concierto en ixe puesto dimpués de que lo vecindau fese zarrar la sala King Kong a on que yera previsto en primeras. La siguient vegada que los podié vier Zaragoza tampoco no estioron en una d’as localizacions clasicas. Pa Pilars de 2017 compartioron cartel con Bigott en un concierto de baldes en Los Chardins de Tosos. Pareixería que mesmo pa trigar scenario han d’estar orichinals. Lo zaguer d’os conciertos suyos que vide en Zaragoza ya estió en un puesto mas cutiano: la Oasis. En ista ocasión sí que yera ya con una sala plena de chent y un sold out sobre lo cartel. Aquí una cronica d'ixe concierto.

Manel ye una colla d’ixas que aguardo en candeletas las suyas novedatz porque sé que, tiren por a on que tiren, regular que fan qualcosa intresant. Sisquiá la pausa que diz que fan agora dure lo chusto pa que recarguen baterías u se descansen lo que aprecisen y tornen antes con antes a fer-nos disfrutar con las suyas cancions.

No hay comentarios: