jueves, 17 de octubre de 2019

Ornamento #Inktober 17

Teneba amigos que yeran fans d’o verano. Les feba goyo la calor, ir meyo espullaus por las carreras, capuzar-se en las badinas, la mosiqueta facilona y los mojitos en la placha. En teneba d’atros que adoraban l’hibierno. Arrebullar-se con la manteta en lo sofá, un buen chicolate calient, las luces de nadal por las carreras, los paisaches nevaus… Ell yera de l’agüerro.

En lo cabo d’o verano, quan las primeras fuellas empecipiaban a cayer, le cambiaba la humor. Ya le teneba igual si yera sudau, si lo sol le enlucernaba u los mosquitos le fizaban. Lo cambio d’estación yera a tocar y tornaba la suya felicidat. Toda ixa variedat de tonos en las brancas d’os arbols le inspiraba de raso. Las vacacions d’o treballo suyo se las pillaba pa ixas calendatas siempre. Quan ya toda la resta d’a plantilla yera tornada d’os suyos destins mediterranios. Aproveitaba pa pintar, escribir, fer bella canta u fustiar bella figureta. Lo que lo cuerpo le demandase cada anyo.

Cada día de vacacions preneba de tierra una fuella. No pas una a la bimbola. Tardaba buen rato a trigar-ne l’adequada. Habe tiempo heba empecipiau a ornamentar una d’as paretz de casa suya con ixe fruito de l’agorrada que los arbols deixaban cayer. En un d’os cabos, alto a la cucha, yera una fuella bien verda. Brilant, como si fuese de primavera. En l’atro, abaixo a la dreita, una d’un royo mas fosco que la sangre. Y entre todas dos, un Arco Sant Chuan de follarasca. N’i heba de tot: chopos y platanos, abetoches y freixens, faus y caixicos, cireseras y telleras. Bella mena de chardín botanico en un muro.

Quan i posó la zaguer fuella, la que empliba lo poco espacio en blanco que encara quedaba, la paret empecipió a esfer-se. Lo formigón, lo cheso y mesmo los fierros d’a estructura esdevinioron un fino polvo que se mezclotió con la follarasca. A monico, tot barrachando-se moviu por una bisa que prencipiaba a recorrer lo salón rodiando-lo. Las fuellas y lo muro, casa suya y los vistius d’os arbols se facioron uno. Y con la mesma suau airera, debant d’os suyos uellos, la paret se fue refendo, con todas las colors unidas en una composición como no heba visto en garra d’as exposicions de pintura que tanto freqüentaba. Dende aquell día, en casa suya, siempre yera agüerro.


Iste relato fa parte de l'Inktober literario en aragonés de 2019. 

No hay comentarios: