sábado, 26 de octubre de 2019

Fosco #Inktober 26

A las nueu d’a nueit la biblioteca zarraba las suyas puertas. Totz los humanos n’heban d’haber ixopau. Las luces s’amortaban y la foscor se feba duenya de repalmars y corredors. Nomás quedaba la feble iluminación que sinyalaba las salidas d’emerchencia. En ixe momento, lo viello libro aproveitaba pa fer la suya gambadeta. Yera ya tant antigo que tasament sería conscient bella horeta antes de tornar a chitar-se contra l’aparalibros.

Chunto a la entrada, las zaguers novedatz editorials comentaban la porquería que portiaban los suyos lectors en las mans. ¡Quánto les quedaba por aprender!, pensaba lo viello libro. Yeran chovens y creyeban que nunca no los deixarían de leyer. Tasament le tornoron lo saludo quan pasó a lo canto suyo.

Por lo camín se chuntó con la viella revista: un numero de Nature que practicament la totalidat d’o suyos articlos scientificos heban estau rebatius u actualizaus tanto que ya no teneba mica intrés. Una d’as gafas ya se le heba caito y sabeba que qualsiquier día la sacarían d’o catalogo. Totz dos conoixeban l’almagazén pleno de libros que bi heba en lo cobaixo, pero nunca no i heban visto garra revista. ¿Qué sería d’ella? S’estimaban mas de no pensar-lo.

A ixa retolica, siempre respondeba lo viello libro con lo suyo cutio penar: “Ye verdat que lo modelo de luenga mio s’ha quedau pasau de moda, y que muitas d’as cosas que cuento ya intresan poco, pero encara soi intresant. Muitos d’os mios contenius son atemporals. Pero ¿sabes quánto tiempo fa que no m’ampra dengún? Mesmo trobo a faltar que me caiga bella taca d’aceite d’ixos ababols que minchan de vez que leyen”

Lo comic d’Asterix se les unió chunto a una d’as mesas de lectura. Siempre acababan astí. “Vusatros a lo menos hetz teniu una vida larga, porque sotz en la parte d’adultos. Yo levo aquí bell par d’anyos y tiengo toda la enquadernación feita un zarrio. ¿Por qué no me leyerá mas la chent gran? Se piensan que por tener dibuixos soi nomás pa la cachimalla. ¡Qué ignorancia!”

En frent d’os tres yera la gran estantería de Sciencia Ficción. Los libros mas nuevos s’encorreban por lo repalmars, fendo que volaban y se foteban tiros. Los clasicos, manimenos, iban baixando a daria pa estar-se con ixos tres visitants. Cada nueit, un d’ells les recontaba la historia que las suyas pachinas amagaba. Lo viello libro, la Nature d’antes mas y lo comic d’Asterix las ascuitaban fendo firme ficancia. Adoraban ixas historias que les feban ixuplidar lo suyo chaquiento estau. Quan lo clasico d’a sciencia ficción remataba, totz tres se devantaban y aplaudiban. ¡En yeran d’agradeixius! China-chana se despediban dica lo diya siguient y tornaban t’os suyos puestos. Heban d’estar bien ordenaus por si les quereba amprar bell buen lector.

Iste relato fa parte de l'Inktober literario en aragonés de 2019.

No hay comentarios: