domingo, 27 de octubre de 2019

Abrigo #Inktober 27

Las cosas son a sobén millor que no las personas. Si ye que las cosas pueden “estar”. No sé si cal voluntat pa poder fablar de “estar” u lo simple feito d’existir ye prou. Lo caso ye que, de fa tiempo, creigo que ye asinas. Iste abrigo, viello, con bell forau y que la suya zarrapullera habe anyos que va malament, siempre ha cumpliu la suya función de protecher-me d’a fredor.

No me protechioron pai ni mai quan, en veyer que no yera la filla que creyeban, deixoron de refirmar-me. No querié seguir con la tradición familiar d’estudiar Medicina como pai u de quedar-me en casa y casar-me casada pa estar una maquina de librar críos como mai. Asinas que decidioron fer-me fuera de casa y que me buscase las manyas.

No me protechió lo mio chefe quan m’esbincé. Ell, que se feba la bamba de votar izquierdas y de empatizar con la clase obrera, aproveitó la mía baixa pa deixar-me sin treballo. Prou que la chusticia, por decir-le de bella manera, tampoco no me protechió en lo chuicio a on que le dioron la razón.

Ni me protechió tampoco lo mío novio quan vinió plorín-plorand a decir-me que se’n iba con unatra. ¡Cal tener barra! Glarimas de crocodilo, en feba a xarramata, pero sé que minutos dimpués yera con la pixauta ixa fendo l’amor. Yera tant simplaz que mesmo puyó un aftersex selfie ta Instagram antes de bloquear-me.

Pero iste abrigo se’n puyó con yo a-saber-las tucas. ¡N’hemos feito de kilometros chuntas que ni Williy Fog! ¡Tantas nueitz de borina, y capazos en la puerta de bell bar pa fer un fumarro! Astí yera quan s’esmarchinaba la calefacción en lo treballo. Lo chefe, pa escusar-se quatre perras heba mercau un zarrio de bomba de calor que fallaba terne que terne.

Agora empecipio una nueva vida. En Canarias me fará poca falta, y la casa que me permite pagar lo mío nuevo chornal ye tant chicota… Asinas que aspero que te faiga tanta honra como m’ha feito a yo. Sé que no ye un ser vivo. Que de sentimientos, no en tien. Pero me faría goyo de pensar que le fa tanto duelo despedir-se de yo como a yo despedir-me d’ell. Talment le quieras apanyar la zarrapullera. Cuento que te lo agradeixería si los abrigos podesen agradeixer.

Iste relato fa parte de l'Inktober literario en aragonés de 2019.

No hay comentarios: