martes, 29 de octubre de 2019

Lesionau #Inktober 29

A la hora que se foteba lo tiro que indicaba lo prencipio d’a corrida, Chulián yera en casa veyendo la televisión. Un mensache arribó a lo telefono: “Isto empecipia”. Contino, una foto d’a salida. “Te trobamos a faltar”. Yera la novia d’un d’os suyos companyers d’entrenamiento. I amaneixeba un flumen de chent, totz con lo fosforito vestuache d’os runners. La Behobia-Donosti yera una d’ixas corridas que totz en charraban meravellas. L’ambient, lo recorriu, la dificultat, la tradición… feba que fuese una preba bien especial pa muitos d’os suyos companyers d’o club.

S’heba estau entrenando de firme con totz ells por meses. Heba empecipiau prou floixo. Tasament adubiba a fer una 10K y en poco tiempo heba d’estar fendo lo doble de espacio y, pa forro de bota, con a-saber-las costeras. Ell, que yera feito a correr por una ciudat plana de tot. China-chana fue baixando tiempos. Entrenamientos de fuerza, series, exercicios de toda mena… y dimpués la millor parte: las bieras en lo bar solucionando los problemas d’o mundo.

Dica que arribó lo d’o clavillar. A pocas semanas d’a corrida, quan heba puyau d’os quince kilometros qualques vegadas, le empecipió a fer mal lo clavillar. Lo medico no le trobó cosa, pero yera incapable sisquiá de caminar guaire. Tot lo día coixín-coixand. Dimpués de bell tiempo seguiba igual. En la Seguridat Social no conseguiban dar con lo problema, asinas que empecipió con atras alternativas. Los companyers, que en lo club en yeran buena ripa, le recomendoron de tot: acupuntura, homeopatía, flors de Bach, reiki… Cosa no funcionó. Lo día s’acercaba y Chulián continaba sin poder correr. “Mesaches, no me queda tiempo ya. Venderé lo mio dorsal agora que encara puedo. Aspero que tos lo pasetz muito bien y alcordatz-tos de ninviar-me fotos” les escribió. A escape trobó qui le’n mercase. S’heban acotolau bell mes antes y n’i heba firme demanda.

Atro mensache: “Los chicos ya han pasau por l’arco de salida”. Chulián lo leyió. Fació un surbo d’o suyo café. En totz ixos meses, lo que heba empecipiau como un simple entretenimiento heba arribau a estar toda una disciplina que le exichiba a-saber-lo tiempo y esfuerzo. Pensó en los suyos companyers que tanto sudor heban vulcau en ixa corrida. Talment ixa tarde salise un ratet a correr. Lo tiempo que querese a lo ritmo que podese. Por puro placer. Ya heba pasau lo periglo. Nunca no arribarían a saber que yera fendo momenazas y en realidat no yera lesionau.

Iste relato fa parte de l'Inktober literario en aragonés de 2019.

No hay comentarios: