miércoles, 28 de octubre de 2020

Flotar #Inktober 28

S’heba decidiu a sacar-se lo vertigo y l’heba de conseguir. Cal que vaigas a monico, le heba dito lo psicologo. Empecipia por bella cosa que te pueda fer goyo, que no tiengas guaire altaria y que te veigas capable de concarar. Un amigo levaba tiempo dando-le ferrete con que le acompanyase a un d’os bulders d’a ciudat. En zagueras yeran bien de moda. Le feba goyo las fotos que le amostraba, con toda ixa chent en posturas imposibles, agarrapizaus a piezas de coloretas con los musclos en tensión. Abaixo, una colchoneta amortiguaba qualsequier cayida. Alto, no se podeba puyar mas de tres u quatre metros, calculó.

La primer vegada que puyó le heban dito que se i quedase, alto de tot, bell rato. Alufrando arredol, veyendo tot lo bulder y parando cuenta de que no pasaba cosa. Lo fació. La parte racional d’o suyo tozuel confirmaba la tranquilidat. L’atra, manimenos, le meteba prisa pa que en baixase de camín. ¿Qué fas aquí alto? No fa falta que i sías. Baixa ya. ¿No veyes que te puetz estalapizar y esnucar-te u qualcosa pior? Prebaba d’amortar ixa voz y fer-le caso a l’atra. Dimpués d’una hora, bien escamallau, heba achiquiu los suyos miedos.

I tornó quantas vegadas, todas bien a monico. No s’arrisgaba mica. Si bell movimiento no lo veyeba cabolioso, reculaba y baixaba. Dica la primer cayida. A la fin, siempre acabas cayendo. Si no, no bi habría colchoneta. En lo poco tiempo que pasó recorrendo ixos metros, la capeza le carranyaba firme: ¿veyes? ya te l’heba dito yo. Agora, a prener la baixa. Y a saber quánto tardarás a recuperar-te. Guarda que no se te quede bella lesión pa cutio. Manimenos, a bell centrimetro de tierra, aturó de rapiconté. No arribó ni a tocar la colchoneta. ¡Yera flotando! Se devantó y, quan estió presto, baixó los suyos peus t’o suel. Prebó a fer-lo unatra vegadas y siempre pasaba lo mesmo. Antes de foter-se lo samugazo, aturaba y se quedaba levitando a bell palmo d’a colchoneta.

Con ixa confianza, en pocos meses empecipiaba a dominar lo suyo nuevo esporte favorito. Aprendió a dominar de tot la suya habilidat de flotación, fendo-la servir tamién pa plegar a presas que no alcanzaría d’atra manera. Mesmo empecipió a competir.

En lo bulder lo conoixeban totz. Ya no se tractaba de si remataba u no los recorrius si no en quanto tiempo los feba. Porque, por muito que los embolicasen, siempre los remataba. La tarde que la suya carrera acabó, heba retau a una d’as millors escaladoras. La sola persona a lo suyo nivel. Fació lo recorriu que heban presto lo día d’antes en un tiempo buenismo, pero ell contaba con l’avantache que encara dengún no heba descubierto. Se metió en la posición primera, una man en cada presa indicada. Dioron la salida. Fació lo primer movimiento en un petén. Pa lo segundo heba d’impulsar-se. Sabeba que le quedaba buen sobo por debant. Faría servir la flotación pa arribar en las presas d’alto. Pero bella cosa debió de funcionar malament. Se pasó de blinco, vido pasar las presas y continó puyando. Tot lo bulder quedaba abaixo entre que la chent en la colchoneta se lo miraba enarcada. Lo viache ent’o teito acabó quan un d’os ventiladors le trucó en o tozuel aventando-lo contra la paret. China-chana, como los globos d’helio quan se van desinflando, fue baixando inconscient ta tierra. Tardó quasi una hora dica que un d’os escaladors podió agafar-lo d’un peu. Teneba buen tastarrazo en lo tozuel. L’ambulancia ya levaba un rato aguardando y lo teneban tot presto. Quedó en un chiquet traumatismo que curó luego, afortunadament.

T’o bulder, no i ye tornau. L’atro día, un amigo común s’escunzó con ell en la carrera. Lo vido caricacho y niervudo. Talment por la vergüenya de que hesenos descubierto lo suyo secreto. Carriaba una gran y pesada mochila pa tener-lo bien pegau a tierra. Diz que le fa miedo flotar.

Iste relato fa parte de l'Inktober literario en aragonés de 2020.

No hay comentarios: