jueves, 29 de octubre de 2020

Calcero #Inktober 29

De chiquet, en la escuela, totz los críos portaban calcero pincho. Totz, fueras de yo. Mis pais yeran tant relichiosos como pobres asinas que se deixoron buena parte d’o suyo chornal en que ise ta un cole privau a on que lo nivel economico d’a resta yera bien superior. Plegada la hora d’o recreu, los míos companyers de clase empecipiaban a bambiar-se d’as suyas maripis. Se sabeban totz los modelos, qué esportistas d’elite las feban servir y una ripa de caracteristicas tecnicas que las feban a saber qué millor que unas vambas normals. Concretament millor que las que calzaba yo, que gosaban d’estar las que pillaba mai en las rebaixas, y que polargabanos quasi dica que arrocegaba lo peu por tierra.

Prou que sí, toda la cachimalla se me feba la mofla por no poder permitir-me un buen calcero. En realidat yera por estar pobre. U mas pobre que no ells. Cuento que la pobreza siempre ye relativa. No diré que no m’afectase. Por muita personalidat que tiengas, y bien que en tiengo, quan no yes que un zagalet no quiers so que integrar-te. Fer parte d’a tuya chiqueta tribu. Ye un instinto primario. Si hesenos estau cromagnons, a fe que hese minchau lo zaguer.

En creixer vas ixuplidando ixo. Y muitas atras cosas que me feban. Lo d’o calcero lo remero tant bien por lo mío treballo. Estió por casualidat. Atros dirían que estió lo destín, pero no i creigo, en ixas falorias. Lo caso ye que acabé en una botiga de calcero. Vendendo zapatos, vambas, chanclas y qualsequier cosa que empachase que la fineta piel d’os nuestros peus descalzos contactase con la tierra que chafan.

Ahiere entró en la mía botiga una clica de zagalotz. ¡Se pareixeban tanto a la clica con que creixié! Teneban un vale que le heban regalau a un d’ells pa mercar-se maripis. La resta le acompanyaban, alparciando todas las novedatz, charrutiando sobre las que portaban ells y soniando con las que se mercarían quan fesen anyos. Totz levaban buen material. D’as caras, d’as que patrocinaba bell famoso. Totz fueras d’un. A ixe lo teneba visto. Todas las tardes pasaba d’a man de su mai y se quedaba en l’escaparate mirando-se fito-fito la nuestra exposición. En los suyos peus, una vambas de rebaixas.

Hue, en veyer-lo, he saliu y le he regalau un par d’as buenas. M’he inventau una promoción que la mai no s’ha creyiu guaire. Yera un modelo d’os que mas goyo les feba a los suyos companyers. Iste anyo, lo menos mientras le duren, no se farán la mofla d’ell. Dimpués, he estau pensando-ie. ¿Cómo sería yo si m’hesen regalau un par d’ixas vambas? No sé si he feito bien.

Iste relato fa parte de l'Inktober literario en aragonés de 2020.

No hay comentarios: