jueves, 15 de octubre de 2020

Armadura #Inktober 14

Heba teniu muita suerte de vulcar a lo caballero rival en lo primer asto. En lo segundo, totz dos heban caito ta tierra, asinas que con lo mesmo resultau en ista tercer tongada yera prou pa ganar lo torneu. Con tot y con ixo, no sabeba si l'armadura, u ell mesmo, aguantarían guaires samugazos mas. Lo fierro que le protecheba yera mas turons que atra cosa. Pocas partes seguiban tant lisas como quan la mercó y denguna d'ellas teneba ixe brilo rebonico d'aquell primer día. Antes d'o torneu, pareixeba un personache d'as viellas leyendas griegas. Agora se diría que hese participau en un ciento de batallas, tot y no haber-ne visto nunca garra.

Se la chugaba tot a ixe asto. D'os pocos diners que pai le heba deixau en morir, no'n quedaba ni pon. Las malas cullidas, la puyada d'impuestos d'o rei, l'incendio de dos anyos antes... Lo suyo senyorío feba fallita. No le quedaba que deudas, la viella y abollonada armadura y lo suyo caballo. Si no conseguiba ganar lo torneu y asinas la parrafiquera de diners que lo conde heba promeso, habría de vender la tierra que heba estau d'a familia dende feba sieglos a qui querese mercar-la.

Alentó antes de baixar-se lo visor. La buchornera le feba sudar a marancantón. Nomás heba d'aguantar bell minuto mas antes que no acabase tot. A l'endrecho, entre las reixas d'o casco, veyeba la cansera de l'atro caballero. Mesmo lo suyo caballo ixafegaba. Movió una mica lo huembro, endolorau por la cayida anterior. Prenió firme lo suyo asto y picó espuelas. Caballo y caballero, asto y armadura, s'acercaban a tota vitesa. Chiró un poquet la man, pa mirar d'acertar-le y sintió un fuerte tanganazo. Deixó de veyer caballo, caballero, asto y armadura. Nomás lo ciel chirando y la sabor d'a sangre en la suya boca. Prebó a mover-se sin exito. Notó l'aire entrando-le por bell forau que debeba tener l'armadura. Zarró los uellos y pensó. Le pareixeba que s'heba trencau l'asto, que heba visto las estillas volando chusto antes de cayer. No yera mica seguro. Lo mundo chiraba entre que ell prebaba de mover-se. A la fin, un brazo le respondió. Ixe chiquet movimiento estió prou pa que lo publico pretase a chilar. ¿Yera por que heba ganau u simplament porque yera vivo? A dengún le feba goyo de veyer morir a chent en las chustas.

A lo brazo le fue seguindo, china-chana, la resta d'o cuerpo suyo. Consiguió chirar-se. Las garras no pareixeban responder-le. La calor le feba anguniar. Se devantó lo visor, se sacó lo casco. Encara por tierra, vido lo suyo rival chacendo a bell metro. ¡L'heba feito cayer! Escupió una mica mas de sangre. Teneba bella cosa crebada de seguro. Caldría clamar a lo medico. Lo suyo escudero plegó a la fin, acompanyau por un amigo. Entre totz dos lo devantoron. Lo publico chilaba lo suyo nombre. Heba ganau lo torneu y teneba una zaguer oportunidat de conservar las suyas tierras.

Iste relato fa parte de l'Inktober literario en aragonés de 2020

No hay comentarios: