lunes, 26 de octubre de 2020

Amagar #Inktober 26

Columbró un movimiento entre dos matas que le percutió. Talment ya lo tenese. Abel movió bell centimetro lo telescopio. Fació chirar una d’as manetas. Enfocó y la vido: unatra cocullada. En atra circumstancia talment s’hese estau un rato disfrutando d’ixe muixonet, pero no pas ixe día. Le quedaba tres horas pa ganar lo concurso ornitolochico y la sola manera de fer-lo yera conseguir una foto d'un rocín. Ixe chicorrón y fuyitivo ser que tanto se le amagaba.

Nomás n'heba visto un, en toda la suya vida. Astí mesmo, en lo Planerón de Belchit, a on que heba conseguiu instalar lo hide dende a on que pretendeba ganar lo concurso. Isidro, lo solo rival que le quedaba dimpués de meses de competición, heba conseguiu fotos rebonicas de pintaparetz u perdices blancas muito antes que no ell. Pareixeba que fese un pauto con los bichetz pa que posasen como si fuesen famosas en la placha en acercar-se lo verano. Abel, manimenos, heba visto la craba roya pa conseguir-las. Y la calidat no yera ni la quarta parte. Cumpliba con lo listau, prou que sí, pero sabeba que, de no fer-le la foto a lo rocín ixa tarde, la suya redota sería inapelable.

Chiró ent'a zurda lo telescopio. Unatra au amaneixeba. Yera una correndera. Por un momento le pareixió que se le feba la mofla. Feba tiempo que le pareixeba que muitos d'os paixariquetz que alufraba se'n rediban, d'ell. Quan deixó lo suyo treballo en la oficina y decidió de fer d'os muixons la suya forma de vida, nunca no s'hese pensau que acabaría sentindo ixo. Los primers meses, talment mesmo bell anyo, conservaba l'admiración que sentiba por cadaún d'ixos animals que tanto goyo le feban. Seguiba dsifrutando mesmo d'as palomas que tanto abundaban en la ciudat suya. Bella vegada, dimpués d'estar-se tot lo día fendo cursas con grupos de crios que igual les teneba vueitre que gallina, se'n baixaba t'o riu y se quedaba alufrando paixaros dica que se le feba de nueit.

Ya feba firme tiempo dende ixo. Agora nomás quereba veyer lo rocín, tirar-le la foto y ixopar enta casa a veyer-se un capitol de bella serie a on que no'n salise garra, de muixons. Si lo conseguiba, tendría perras pa tirar quasi un anyo. Ganar-se la vida a pur d'aus yera mas embolicau que no s'hese pensau. Y ixo que no yera un esminchau. Sabeba que lo tendría dificil. Pero no pas tanto. No entendeba que a la resta de chent no le podesen intresar los paixaros. Yeran un prodichio d'a naturaleza, con una enarcadera variedat de formas y colors, de cantos y vuelos, que los feban lo mas repoliu que podese alufrar un human. Abel sabeba trasmitir ixa pasión, u ixo le deciban siempre quan explicaba las caracteristicas d'ixos animaletz. Talment ixa pasión heba de venir ya adintro d'a persona que sentiba las suyas estrolicaderas pa que de verdat fese fruito.

Se miró lo mobil. Garra mensache d'Isidro en lo grupo d'o concurso. Seguiba a tiempo de ganar. Luent, a quantos cientos de metros, bella cosa se moveba. Movió lo telescopio. Miró. Astí yera. Un chiquet y pardisco muixonet que se le heba estau eslampando tot lo día. Ya localizau, prenió la camara. Se le veyeba de pistón. Tiró quantas fotos. Tasament se moveba. Por una vegada le yeran metendo las cosas facils. Se miró lo resultau en lo visor. La fotos yeran perfectas. Podeba ganar. Tornó a mirar-se por lo telescopio. Lo tozuel d'o rocín chiró enta ell. Ubrió la boca y quasi podió sentir lo canto que feba, como si lo telescopio amplificase lo soniu antimás d'a imachen. Remeró ixa primer vegada que heba visto un rocín. Tamién astí, en lo Planerón. ¿Qui sabe? Podría estar mesmo que fuesen parients. T'a part d'alavez levaba tant poco tiempo en la ornitolochía, y le quedaba tantos paixaros por conoixer... S'estió un rato mas seguindo lo rocín, disfrutando d'os suyos movimientos, lo suyo caminar por la estepa belchitana. Sintió, por un momento, la sensación de maravilla que creyeba heba cacegau pa cutio.

Dispareixió, dimpués de quantos minutos, por dezaga d'un arbusto. Abel tornó t'a realidat. Quitó la tarcheta de memoria d'a camara y la ficó en lo telefono. Ubrió lo grupo pa ninviar-la y, antes de poder sisquia meter lo mensache, vido unatra foto. A lo suyo peu, Chersophilus duponti. Lo siguient mensache yera d'Isidro. ¡Conseguiu! Y contino, caretas de felicidat.

Por uns minutos, por lo tiempo que heba pasau alufrando lo rocín, Abel heba perdiu lo concurso. Talment, pensó, he ganau atra cosa.

Iste relato fa parte de l'Inktober literario en aragonés de 2020.

No hay comentarios: