lunes, 5 de octubre de 2020

Espada #Inktober 05

La primer vegada teneba ueito anyos. Yeranos ensayando una obra de teatro d'o colechio. Yo feba de campesina, un papel chicot. A Diego, que yera amigo mío dende la guardería, le heba tocau de Chaime I. Iba tot pincho, con lo vestuache reyal y por debaixo tela plateada d'ixa que remeda la cota de mallas. Si su mai l'hese arribau a veyer actuar, s'hese regalau. ¡En yera de rebonico que pa qué! Tot chugarriando, le furté la espada suya y preté a correr. Ell empecipió a encorrer-me, chilando pa que le'n tornase. Me chiré, con l'arma en la man y lo brazo bien largo. No adubió a aturar y ¡zas! en tot lo uello. Me pensaba que le'n heba quitau. Ell ploraba, escacilando como si l'hese muerto. Yo, toda espantada, mesmo plegué a pensar que l'heba deixau ciego. A la fin la cosa no estió tant grieu. Vinió la enfermera, se lo levoron ta l'hespital y tornó a l'atro día con una esterza. Tres meses que s'estió con ixa esterza lo pobret. Prou que dende alavez toda la resta d'a cachimalla empecipió a clamar-le "lo pirata" y, mesmo hue, dimpués de tantos anyos, i hai qui le diz asinas las nueitz de borina. Su mai ya no le deixaba chugar con yo. Que yera masa bruta, un chicazo, deciba. China-chana perdiemos lo contacto, tot y que Teruel ye una ciudat chicota asinas que hemos seguiu veyendo-nos de cabo ta quan.

La segunda, ya yera mas gran. Una amiga feba anyos en febrero y decidiemos de celebrar-lo puyando t'os carnavals d'A Fueva. Ya sabe, ixos que van de lugar en lugar zorriando y minchando como si s'ise a prohibir. Nusatras ibanos de Star Wars. La segunda trilochía, la d'as precuelas, yera en cines, y yo m'heba feito un trache a saber qué pincho de Darth Maul, lo malo d'a primera. Ixe con la cara roya y negra y asinas como con punchos. ¿Que no lo conoixe? Rai, uno que fa blincos y pintacodas y cosas pareixidas. Porta una espada doble que agafa por lo meyo. Una asinas teneba yo. No pas una de verdat, claro. Yera un palo pintau. De tardes, ibanos ya todas como cestos. Yeranos en que me sé yo que lugarón, buscando un pacharán u qualcosa asinas pa desensebar. Chunto a yo yera Raquel, una amiga que s'heba vistiu d'Obi Wan. Uns críos se nos acercoron. S'heban visto la cinta y empecipioron a decir-nos que no podebanos estar chuntas, que nos hebanos de barallar. Fendo cullebretas nos aluenyenemos bell poquet y prencipiemos a fer comedia. Como si fuese la zaguer scena de l'Episodio uno, pero en versión penible porque, como le he dito, ibanos pifolismas. Calculé malament y en una d'ixas le fotié buen truco con lo palo en la bariella. Raquel – Obi Wan, cayió por tierra escupindo sangre. A yo se me pasó la tronzadera de camín. Un d'o lugar, que iba meyo bien, l'acercó t'a Cruz Roya. Lo morau le duró días, y dos caixals no tornó a veyer-los. Encara ben d'estar por lo lugar aquell.

La tercera estió fa dos semanas. Alfredo y yo nos casabanos dimpués de nueu anyos festellando. Pai, mai, los suegros, las familias, los amigos... toda la chent que queremos chunta en un salón. Tot iba de bitibomba. La chenta, bien de calidat y de cantidat. Como cal en una voda. Los cambreros yeran eficients, la mosica sonaba quan heba de sonar, lo vin maridaba a la perfección con cada plato. David Bowie amaneixió por los altavoces. Yera lo sinyal pa que venise la tarta nupcial. Quantos pisos de laminerías remataus por dos funko – pops que se suposaba yeranos nusatros. Hebanos acordau que aquell monstruo de zucre lo tallaríanos con un sable que heba furtau pai quan fació la mili. Lo teneba como una choya. Siempre se bambiaba d'a suya feta. "En tot lo morro d'o Sarchento Peláez, le'n furté. Nian en paró cuenta lo patantón d'ell" repetiba cada vegada que recontaba la historia, que no'n yeran pocas. Lo que no hebanos charrau yera qui la tallaba. Traye, que lo foi yo. No, que ye de casa mía lo sable, lo foi yo. Deixa-me que tu tiens firme periglo. Que ye un sable viello, ¿que puet pasar? Y astí acabó la pleitina. Le'n heba clavau en la pancha. Ya puetz contar la que se montó en un petén. Alfredo sangraba como un tocinet, yo le pretaba la ferida, que ye lo que siempre fan en las cintas. La resta no feba que chilar. Los ninos plorando. Un d'os cambreros y a la mía tía Josefa esturdius de tot. Suerte que ell teneba un tío medico que a escape talló la sangonera y lo levoron ta l'hespital. A cascar-la voda, lo baile nupcial, la fuent de chicolate y todas ixas costodias. A la fin, cosa. La cicatriza se la queda pa cutio, claro. Recuerdo de voda, que diz ell. Pero no le dié en garra organo vital ni cosa pareixeida. Bien se vale que ye un sol y me quiere a embute, que si no...

Asinas que aquí soi. Creigo que ye momento de prener unas clases d'esgrima. ¿I hai plazas?

 Iste relato fa parte de l'Inktober literario en aragonés de 2020. 

No hay comentarios: