martes, 20 de octubre de 2020

Coral #Inktober 20

Yera la figureta mas antiga de l’aquario de Luis Miguel. Un buzo con una escafandra d’ixas antigas, que te feban recordar 20.000 leguas de viache submarino. Por lo suyo redol heban viviu decenas de peixes. Arribaban, feban la suya vida de peix entre ixos quatre beires y, bell tiempo dimpués, escrabutaban y se quedaban flotando de memoria. Cerca d’ell, lo complemento mas antigo: un cofre d’o tresoro, pleno de monedas. Quan lo mercó teneba un mecanismo que feba que s’ubrise periodicament y en salise bombolletas. Con los anyos, s’esmarchinó, se quedó ubierto pa cutio, amostrando lo suyo secreto a totz, y nunca no tornó a fer bombollas. A Luis Miguel le debió de tener igual porque lo deixó astí.

Companyers d’o buzo, n’heban pasau quantos por l’aquario. Unatro buzo, mas moderno, con aletas de buceo en cuentas d’os plomos que portiaba ell en los clavillars. Tamién un pirata, con chapeu, sable, garra de palo y esterza en lo uello. Como cal. Lo que mas tiempo duró estió un pulpo, bien gracioso, que secutiba los suyos tentaculos. Pero de totz ells nomás lo buzo seguiba astí.

Una vegada a l’anyo se cambiaba la decoración de tot l’aquario. A l’atro día gosaba de venir bell peix nuevo. Lo buzo l’aguardaba siempre fendo-se alufras. Los peixes no yeran buenos conversadors precisament. Las figuretas que dica alavez heban pasau por ixas auguas, tampoco teneban guaire intresant a decir. A la fin Luis Miguel ubrió la parte superior y empecipió lo suyo ritual anyal. Lo primer complemento estió una gran ostra, que ubriba la boca amostrando una perla. A l’arreu vinió bella mena de barrera de coral, prou mal feita, probablement mercada en bell bazar baratet. Lo buzo no le daba guaire tiempo. Regular que a l’atro anyo lo cambiaría, pensó. Las figuretas siempre las deixaba pa la fin. La man de Luis Miguel amaneixió por alto, amagando-la entre los suyos didos. La deixó por tierra, a l’atro costau d’o coral, s’aseguró de que no se podese mover, y zarró l’aquario.

Lo buzo fació uellos. A l’atro costau d’o coral yera la sirena mas repolida que nunca no hese visto. Que nunca no hese puesto esmachinar, sisquiá. Estió amor a primer vista, y ixo que nunca no i heba creyiu. Se presentó y sintió la suya voz, liberadora y embaciladora. Le pariexeba que totz dos podrían fuyir ta bell mar de verdat y convivir con peixes libres, muito menos maniaticos que los d’aquario. Estioron tot lo día charrutiando y, con cada parola, lo buzo se deixaba levar mas y mas por las artes de Cupido. Yera enamorisquiau de tot. Tanto que empecipió a mover-se ent’a sirena. Quedeba poder tocar-la, besar-la, decir-le a escuchetes que la amaba y dimpués chilar-lo por tot l’aquario. Puyar totz dos en un d’os peixes naranchas mas grans que i viviban, salir-se-ne d’ixa garchola, y vivir chuntos dica que los plasticos con que yeran feitos se degradasen, pa lo que faltaba anyos arrienda.

A l’amaneixer de l’atro día ya heba conseguiu plegar en la artificial barrera de coral que bi heba entre totz dos. La metat d’o camín yera feito. A ixe ritmo, de nueitz ya serían chuntos y podrían empecipiar la suya fuyida.

L’aquario se tornó a ubrir. Luis Miguel trayeba peix nuevo. Un d’ixos que se suposa que se minchan la tasca que s’apega a los cristals. Lo chitó en l’augua. Siempre se posaban bien niervudos, en no saber qué en sería, d’ells. Asinas que la resta de peixes, la primer cosa que feban, yera tranquilizar-le y explicar-le cómo sería la nueva vida suya. Lo buzo asperaba a que zarrase pa seguir lo suyo camín, pero seguiba ubierto. La man de Luis Miguel baixó, s’enfiló enta ell, y lo agafó. Lo buzo chilaba y ploraba entre que viyeba la sirena aluenyando-se d’ell, astí baixo pegaba a lo fundo de l’aquario. Salió de l’augua por primer vegada en a-saber-los anyos. Agora lo cofre yera la decoración mas antiga y ell no sería que una remeranza. Vido por zaguer vegada a la sirena, a l’atro costau d’o beire, con los uellos tristes de qui sabe que no tornará a veyer a un amigo.

Luis Miguel l’ixugó con un papel de cocina dica que no quedó mica humedat y lo ficó en una caixa de plastico. Astí yeran l’atro buzo, lo pirata, lo pulpo y tantos atros monyacos que heban pasau por la suya vida. Y dillá d’a caixa, en l’aquario t’a on que nunca no tornaría, la sirena que amaba.

Iste relato fa parte de l'Inktober literario en aragonés de 2020.

No hay comentarios: