domingo, 11 de octubre de 2020

Fastioso #Inktober 11

En la lista d'actividatz previstas por la familia Martínez, lo parque d'atraccions aquaticas yera entre las mas asperadas. Totz los miembros, dende lo yayo dica nietet, que tasament adubiba a asentir con lo tozuel, heban votau a favor d'a iniciativa. Asinas que quan ubrioron las puertas yeran los primers en la ringlera pa acceder-ie. Pasoron las suyas entradas, imprentadas en casa bella semana antes, por lo lector de codigos y facioron chirar, un a l'arreu de l'atro, los tornos que les daban paso a ixe mundet de diversions. Bi heba de tot: piscinas calients y fredas, esbarizaculos, inflables, barcas pa tambonar-se... Con una pista d'audio plena de chilos y risas d'os estivaires que compartiban parque con ells.

De maitins s'estioron espardius, cadaún por una u atra atracción, encertando-se de cabo ta quan. De tardes, manimenos heban quedau pa ir chuntos t'o Gran Dragón d'a Mar, lo momento que totz quereban compartir. Una gran estructura de plastico inflau a on que ueito d'os adultos d'a familia podeban baixar de vez por un laberinto de tuberías. Mesmo s'heban mercau la foto de dimpués, ixa que feba una maquinota en salir d'un d'os tunels con caras de sorpresa entre las gotarrainas d'augua que ruixiaban a los emocionaus visitants d'o parque. Se metioron en orden d'edat, con lo yayo lo zaguer, tot repetindo que si bi heba freno le deixasen a ell fer-lo servir. No, yayo, no n'i hai, insistiba lo suyo fillo. Lo treballador les revisó a totz los achustadors, fació una zaguer uellada, comprebando que tot yera en orden y, entre que chiflaba pa avisar a la familia de que lo viache empecipiaba, accionó la maneta que, inclinando lo suelo deixaba vía libre a lo Gran Dragón d'a Mar.

Entre chilos y risas, que igual como los puestos en l'inflable, iban en orden de edat, fueron chirando y abanzando por las tuberías. Lo Dragón preneba por cada vegada mas velocidat, entroron en un d'os tunels y de rapiconté totz deixoron de veyer-ie. China-chana aturoron.

- ¿Qué pasa? - Preguntaban los mas grans.

- ¡Qué pasada! - Chilaban los chiquetz.

- ¡Qué fortor! - Dició lo yayo, en estar lo primer que paraba cuenta d'a pudor que les rodiada.

- L'augua pareixe mas espesa, apuntoron dende la fin d'o dragón

Bell minuto dimpués, sobre los suyos tozuels, un rolde de luz les iluminó. Quan deixó d'eslucernar-les, se miroron arredol. Yeran en un socanillau, un fastioso y ferumioso alcanduz. La metat vomecoron a l'inte. La resta tardoron un poquet mas.

- No se muevan, por favor. Baixamos a escar-les de camín – ordenó una voz dende alto

Ya en la superficie, a bells doscientos metros d'o parque, un d'os treballadors les recibió. Teneba un cambión con augua y una manguera pa ruixiar-les y tovallas promocionals d'a zaguer cinta infantil pa que s'ixugasen.

- Les ruego disculpen lo que ha pasau. Ye un problema que tenemos dende iste verano. Pasa con muit poca chent. Hemos investigau tot lo que hemos puesto, pero no sabemos como se puet comunicar l'atracción con lo socanillau. Ye de tot imposible. Sisquiá pasan cerca. En realidat, no pasa guaire a sobén. Ye la seisena vegada en tota la temporada - La familia Martínez no feba buena cara – pero miren-se, les voi a dar un pase pa lo verano siguient y ticketz de birolla pa AquaNyam, lo nuestro restaurant.

Las caras iban cambiando con cada nueva estrena que les ofriba.

- Peluches de Agüiki, la nuestra mascota. Y un mes de baldes d'a nuestra app de retos aquaticos. Y...

Contentos y asperando poder tornar-ie antes con antes, la familia Martínez tornó t'a ciudat. Chulio, l'encargau somardas d'o parque, comentaba a lo suyo companyer ente que los veyeba ixopar:

- Perdemos a saber qué diners con cadaúna d'istas que femos, pero lo bien que me lo paso...

Iste relato fa parte de l'Inktober literario en aragonés de 2020. 

No hay comentarios: