viernes, 6 de agosto de 2021

Euskoaventura ciclista. Cap. 0: De qué va.

Maneras de viachar y veyer mundo, n’i hai a brozuecos. Una d’ellas, que nunca no heba experimentau, ye lo cicloturismo. Puyar-te en la bici y, limpio pedaliar, ir de lugar en lugar aturando a on que se quiera y dormindo a on que se pueda. D’amigas que practicasen ista modalidat de turismo, en teneba a-saber-las. Iste anyo, a la fin, Arale me fació venir a plego - no le calió fer-se-ie guaire, tot cal decir-lo - y decidiemos de fer un viache en bici.

D’entre las opcions que valuremos, la que mas goyo nos fació nos levaría por tres Vías Verdas, antigas rutas de tren que ya no se fan servir y que son acondicionadas pa fer cursas caminando u en bici. Como los trens no podeban - ni pueden - puyar costeras guaire furas, los desnivels gosan estar asumibles mesmo pa qui no somos feitas a grans chestas ciclistas. En Euskal Herria tienen tres d’ixas vías que podebanos unir: la vasco-navarra, la de Urola y la de Plazaola. Empecipiando y acabando en Iruña, tenebanos por debant entre siet y once días, seguntes los nuestros calculos, de viache en bici. A la fin completemos lo trachecto en nomás seis días, mas uno que nos estiemos descansando-nos en Zumaia.

Veniban, dimpués d’un anyo bien dificil por los motivos que todas conoixemos, muitos días d’estar-nos solas, compartindo una manera de viachar que nunca no hebanos feito de conchunta. Buena cosa de dubdas me veniban. Me feba firme miedo lo de dormir astí a on que cayesenos, sin camping, ni hostal, ni alberde, ni cosa. No sabeba cómo respondería fisicament, tot y que soi en buena forma. La convivencia podría resultar dificil si nos hebanos d’entender en un scenario desconoixiu. Y simplament, y como tot lo que se fa por primer vegada, no sabeba si me faría goyo o m’aguardaba una semana d’aburrimiento, u bella cosa pior.

Lo planning lo fació Arale que tien mas experiencia. En Vías verdas y en planificar. La parte mas dificil estió la de conectar las partes que no teneban Vía verda, prebando de minimizar los trachectos por carretera, que siempre nos estimamos mas los camins. Fació un documento que, dimpués en tornar modificó, con qualques indicacions, asinas que si beluna d’as personas que leyetz isto lo queretz, metetz-tos en contacto con nusatras y seremos encantadas de pasar-tos-lo.

Arrisgar salió bien, en ista ocasión. Pasemos una semana de butibamba. En la parte fisica, lo cuerpo aguantó sobradament. Y en la parte ludica, podiemos disfrutar d’una manera bien diferent y bonica de conoixer Euskal Herria. Videmos nuevos lugars y paisaches y, los que ya hebanos visto d’antes, los podiemos alufrar con atros uellos y dende atras envistas. Y pa rematar, en la parte mas personal, nos fació buena honra pa vivir una repolida experiencia, treballar de conchunta y tener buena cosa de tiempo pa nusatras dos solas. Ye de mal trobar un plan millor pa atro verano.

T’o viache me’n fue, como goso fer siempre, con una libretica. Una nueva, sin gara parramaco en las suyas pachinas dica alavez, que m’heba estrenau l’amigo Nacho en una cincomarzada (Gracias, si me leyes!). Lo que contaré contino, en una serie de posts que empecipio con iste, ye lo resultau d’as notas que fue prenendo en cada etapa. Bella vegada escribiba como si ise a publicar-lo, y asinas lo transcribo quasi literalment. Belatra no yeran soque notetas que les he dau forma.

Como tos digo, una experiencia que regular que repetiré y que tos recomiendo a todas las que tos faiga goyo viachar y las bicicletas, que d’ixa mena de lectoras cuento que en endré a embute. Lo viache empecipia la maitinada d’un chueves de chunyo en Zaragoza...

No hay comentarios: