miércoles, 20 de enero de 2021

Cómo conoixié a los superherois

Quan me miro la mía colección de tebeos, cosa que foi a sobén, goso pensar dos cosas. La una, a ón ficar tot lo que contino mercando y que fa anyos que no i culle. La casa ye chiqueta y por cada anyo tiengo menos espacio. La segunda ye toda la historia y historias que i hai adintro y arredol de muitos d’ixos comics. Sobre tot, d’os primers, que son d’os que hue quiero charrar.

En casa mía no leyeba tebeos de superherois dengún. Manimenos, sí que tenebanos mortadelos a embute. Viellos, con mas d’un zancocho y maniaus por la decena de personas que los heban leyius. Cuento que ixos serían los míos primers comics, chunto con bell Zipi y zape, los Don Mikis y cosas asinas. En la Biblioteca d’Aragón, la que i hai encara en la carrera Dr. Cerrada, teneban una parte infantil que yera un lamín. Astí conoixié a Asterix y quantos atros comics, como Tintín, encara que iste nunca no me fació guaire goyo. No sería la zaguer vegada que ixa biblioteca sería bien important en la mía vida, pero ixa ye atra historia que ya recontaré…

Dende que los superherois blincoron t’o cine con X-Men, Iron Man y lo Spiderman de Raimi, empecipioron a fer-se mainstream y ya no i hai dengún que no n’haiga sentiu parlar. Pero en aquellas envueltas no yera tant cutiano. Tot y que los tebeos m’encantaban, lo d’os superherois estió qualcosa de tot desconoixida pa yo, dica ixe día que mi mai fue a mercar lo suyo paquet de Ducados ta una botiga de Cambrils.

Coleccionaba G.I.Joes, los monyacos ixos de soldaus americanos. En teneba buen trapacil y podeba estar-me horas chugando con ells. Entré con mai t’a botiga. Yera la tipica de placha que lo mesmo te venden prensa, que flotadors, refrescos u lunetas de sol. Entre que se pillaba lo tabaco aproveité, como teneba costumbre, pa alparciar las revistas. Abaixo de tot bi heba un muntonet a on que bi heba paquetz de quatre publicacions: dos de pasatiempos y dos comicscon un plastico que los agafaba y un papelot que indicaba que tot valeba quatre perras. Astí vide por primer vegada un comic d’os G.I.Joe. No sabeba nian que existiban asinas que facié uellos de camín. ¡Un tebeo a on que los míos chuguetes cobraban vida! A escape le’n demandé a mai, que me lo mercó. Sabeba perfectament que con ixo sería entreteniu firme rato. Prenié lo paquet, le dié a mai tot lo que no yera lo tebeo d’os soldadetz, y me lo leyié de punta ta coda. ¡Qué me sé yo quantas vegadas me lo leyería! Astí yeran Ojos de Serpiente y Sombra fendo cosas ninja y yo ixuplidaba la Mediterrania que teneba debant pa concentrar-me en chupir-me d’as suyas aventuras. Pero bi heba unatro tebeo en ixe blister. Un numero de Los nuevos vengadores. Habendo-me leyiu tantas vegadas lo G.I. Joe y tot y que no m’intresaban ixos personaches que encara desconoixeba, decidié de dar-les una oportunidat. Astí yeran Ojo de Halcón, Iron Man, Tigra, la Bestia u Pájaro Burlón, entre atros, ubrindo-me un nuevo mundo encara que yo no lo sabese.

Poco tiempo dimpués, acompanyando a mai atra vegada t’a mesma botiga, me facié con unatro G.I.Joe que, en ista ocasión iba acompanyau por un numero de Capa y Puñal. Ixos quatre estioron los míos primers comics Marvel, que leyeba terne que terne ya que, t’a part d’alavez, yeran toda la mía coleccción.

Descubrié, en lo colechio, que bell companyer de clase tamién leyeba tebeos de superherois. Mas que no me pensaba. Empecipié a chuntar-me mas con ixos mozos, pa charrar de tebeos y chugar a rol, que tamién lo conoixié en ixe tiempo. S’encertó antimás que cadaún teneba preferencias bien diferents: Sergio yera d’o Motorista Fantasma, Pablo de Los Vengadores y lo Capitán América, Javi de Lobezno, Edu de La Masa, antes que empecipiasenos a decir-le Hulk y Toño, como teneba diners a capazos, se lo mercaba tot. Lochicament, compartibanos tebeos - sobre tot con Toño - y asinas conoixebanos a lo superheroi que le flipaba a l’otri. Antimás, en lo Club Choven(2), tamién bi heba bell tebeo de Marvel en la minibiblioteca que teneban.

Cuento que sería en bell tebeo d’ixos que conoixié lo Taj Mahal. Los tebeos encara se vendeban sobre tot en quioscos, papelerías y botigas, pero adintro d’as suyas pachinas amaneixeba un listau de librerías especializadas de tot l’estau. Mas que mas, n’i heba en Madrit y Barcelona pero, a la fin d’ixe listau, yera Zaragoza con nomás un nombre, Taj Mahal, y una adreza en la carrera Juan Pablo Bonet. La mía ciudat d’alavez yera muito mas chiqueta. Tasament heba pasau d’a Glorieta Sasera quan ibanos ta El Corte Inglés a pasar la tarde d’o sabado en la planta de chuguetes. Asinas que quedar con los míos amigos pa ir-ie, y estando tant chiquetz pa forro de bota, estió toda una aventura. Trobemos la botiga, muito mas chiqueta que no nos pensabanos. Allá t’a on que te mirases una ripa de supersers te cusiraba. No yera como los quioscos u las botigas, a on que hebas de rechirar entre lo Pronto y la Vale pa trobar un numero random de La Patrulla - X. Astí los teneban totz, bien ordenadicos y visteros. En lo fundo d’a librería mesmo bi heba comics en anglés, traitos dreitament d’os USA, y fendo-te spoiler d’o que leyeríanos bell anyo mas tarde ya que las traduccions tardaban a-saber-lo y lo gap con la edición yankee yera bien gran. La botiga feba una ulor que nunca no heba sentiu, y que nunca no ixuplidaré, que automaticament me trayeba t’o tozuel la ripa d’historias que leyeba entre las pachinas d’ixos tebeos. Lo suyo amo siempre sabeba trobar lo que le demandases y nos atendeba de pistón a pesar d’o catenazos que yeranos y de tot lo tiempo que nos fotebanos astí adintro alparciando. Muito tiempo dimpués, facioron casamuda una mica mas t’alla en lo local que hue contina ubierto. Agora son los suyos fillos qui lo levan y qui me furneixen d’a mia dosi superheroica trenta anyos dimpués.

En ixa primer visita, u talment a l’atra, me merqué los dos numeros que de verdat me farían un coleccionista de comics: los numeros 1 d’as segundas edicions de La Patrulla - X* y Los Vengadores*, que se correspondeban con lo Giant Size X-Men #1 (la segunda chenesi (3)) y con Avengers #164, la primer parte d’a saga d’o Conde Nefaria, que iba chusto antes d’a saga de Korvac. Con ixos dos, feban la primer meya dotzena d’una colección que hue a fe que blinca los tres mil numeros USA.

No teneba cauquerré pa mercar tot lo que quereba y adubiba a leyer, asinas que heba de buscar-me las manyas d’atras maneras. Lo debantdito Toño y la suya colección estioron una buena fuent de material. Visitaba a sobén las bibliotecas municipals que empecipiaban tamién a tener comics en los suyos repalmars. Y encara plegué a vivir una mena de negocio que hue ha dispareixiu de tot, lo menos en Zaragoza.

En lo Coso, bien cerca d’a carrera San Lorenzo, bi heba una librería de viello bien chiqueta. Amuntonaba una ripa de material composau sobre tot por las noveletas ixas d’aventuras u d’amor que se vendeban a pres baratismos. Entre toda ixa parrafiquera de librotz teneban una parte adedicaba a los comics con lo mesmo radiu criterio. Igual te trobabas un Hazañas belicas que un Mortadelo que lo que a nusatros nos intresaba, que yeran los comics de superherois. Yeran usaus y bien usaus. Beluns en un estau penible. Podebas mercar-los, prou que sí, pero a lo que ibanos ta ixa botiga yera a cambiar-los. Si les ne levabas un d’os tuyos y pagabas bella perra - no m’alcuerdo quanto, pero yera muito poco - te’n daban un d’os que teneban. Asinas s’iba esviellando lo muntón de tebeos con lo que iba deixando-ie la mozardalla d’o barrio. T’a part d’alavez yo ya yera bien fetichista y me costaba a-saber-lo desfer-me de qualsequier d’os mios quiestos tebeos por malo que fuese, pero bell cambio sí que facié. Y sobre tot, me leyeba totz los que cambiaba Edu, que dimpués de leyer-los no quereba conservar-los como tresoros y a qui siempre le tenió igual ixo de coleccionar.

Bibliotecas, librerías de viello y l’intercambio con los amigos: asinas podié leyer tantas y tantas aventuras que hue encara remero. En las reedicions que se fan agora, y que afortunadament ya me puedo permitir, trobo toda aquella machia que sintié en ixos anyos. Lo tiempo ha pasau y bella historia me sigue encantando. Con atras me foi cruces de cómo me las podié trusquir en lo suyo día. En qualsequier caso, siempre agradeixeré que mai decidise mercar lo paquet de tabaco d’aquell día en ixa botiga de Cambrils que, sin saber-lo, m’ubriba tot un mundo fantastico que contino disfrutando por cada día.

No hay comentarios: