miércoles, 13 de enero de 2021

Militars, faixistas y nevazos

Por diferents razons, en istos días s’ha charrau muito de l’exercito espanyol. No ha estau, afortunadament, porque haiga colaborau con la OTAN en belatra invasión ni porque haigan protagonizau heroicas chestas como la reconquista de Perejil. La primera d’ellas, ixo sí, ye probablement tant penible como istas dos. La Pasqua militar, una de tantas ceremonias absurdas que continan celebrando los cuerpos armaus, arribó con la polemica d’o grupo de WhatsApp a on que qualques oficials chubilaus clamaban a un golpe d’estau y desfendeban la necesidat de “matar a 26 millons de fillos de puta”. 

La ministra Robles, con la corrección politica que le cal a una ministra d’a guerra, desfendió l’exercito como colectivo, acumulando las orientacions faixistas y golpistas a “una minoría no representativa”. ¿Qué en va a decir? Ye normal que faiga declaracions asinas y que no les dé a ixa clica la victoria de fer-les portavoces de mils de personas armadas. Atra cosa, que me preocuparía mas, ye que se lo creiga. Porque la cantidat de personas adintro de l’exercito - y d’os cuerpos policials - que tienen ixa ideolochía no ye precisament chiquet.

Talment, muit probablement, ye una minoría en lo sentiu de que no pasa d’o cinquanta por cien. ¡Buen problema tendríanos si no fuese asinas! Numericament no sé a quánto arribará lo porcentache de faixistas y personas d’ultradreita. Mesmo puet estar que siga mas chicot que no me pienso. Lo problema ye lo respeto que se les tien, la normalización d’ixe extremismo que se da en totz los quartels y la criminalización y los problemas que han de concarar las pocas voces que s’atriven a denunciar-lo. Lo faixismo ye en lo miollo d’ixa gosaralla que ye l’exercito, los depositarios chunto con las policías, d’o monopolio d’a violencia y ye de tot normalizau. Asinas que relativizar ixe problema ye un luxo que la ministra nomás habría de permitir-se en publico si ye que de verdat ye pensando en solucionar-lo, que no nos fará lo morro clo.

S’ha encertau en lo tiempo la polemica d’os WhatsApp con lo gran nevazo que somos patindo en puestos a on que por un regular no nieva. Lo gubierno ha movilizau a l’exercito y, como siempre que lo fa, los suyos desfensors corren a dar ferrete con lo necesarios qué son. Sin parar cuenta de que precisament ixo ye un argumento en contra d’o cuerpo que preban de desfender. ¿De verdat hemos de manetener a mils de personas, con toda una infraestructura de armamento y instalacions pa que, quan bi haiga una emerchencia, faigan un treballo que no ye lo que se suposa que son prestos pa fer? ¿No sería mas lochico tener un cuerpo pa emerchencias, si ye ixo lo que aprecisan los ciudadans? Nos escusaríanos armas, instalacions, personal y toda la parafernalia asociada a l’exercito, incluida la ideolochica. Las palas son muito mas baratas que los CETMEs. Si l’exercito fuese necesario, si fese un treballo util pa la sociedat, lo podríanos veyer por cada día y no nomás las pocas vegadas que i hai una emerchencia. La realidat ye que tanto teoricament como a efectos practicos, se le paga a l’exercito pa que entrene por si bell día ye menester. Asinas que no, los nevazos u qualsiquier atra emerchencia no chustifica l‘exercito.

No hay comentarios: