miércoles, 18 de abril de 2007

Sorpresa, sorpresa!

Iste maitin me soi desayunando con a notizia de que han pillau un fascal de diners y ladrons en Marbella que teneban ambute negozios de drogas y prostituzión. A chen son arrapadas y mesmo bi ha qui diz – “Con Gil no pasaba isto. En que marchó tot prenzipió a ir mal”. Pero qué asperaban? Qué grazia que feba a toz o chonflo facha! Cuan presentaba os programas de Telezinco dende una bañera con un fascal de mozas arredol, a chen se’n arreguiba y lo trobaba simpatico. Dimpués cuan prenzipió a fer y esfer en Marbella se la miraban como una ziudat que yera muitismo millor que no antis. Sin carrilanos, ni mandarras no toda ixa chentota que feba fiera a ziudat. Toz, mesmo qui l’almiraba, reconoxeban que furtaba y especulaba a tot estrús. Pero a els rai porque teneba a ziudat repincha. Y prou que, como se diz en castellano (y de seguras que bi ha bella esprision en aragonés parellana) de aquellos polvos vienen estos lodos.

Cuan a chen xublidan l’arte d’a pulitica (que no ye solo custión de partius) y prenzipia a almirar a qui furta pero “escosca” a ziudat ye de dar que qui bienga dezaga prebará de fer o mesmo. – A iste d’antis le funzionó. Quemisió d’años estando eslexiu una begada y unatra. A yo tamién me funzionará – debeban pensar-se os Cachulis y demás. Pero cuan a mierda prenzipia a pudir masiau, cuan rebute por os chalés y conzellos, belún, por fato que sía, remata ulorando-la y ixa pudor empreña asabelo.
Y tamién son arrapadas as chens por a esferra que fazión ayer dos zagalez en os Estaus Chunius. Como pueden fer serbir as pistolas ta ixo? Pues simplamen porque no se pueden fers serbir ta garra atra cosa! Qui esfienden a libertat de tener armas de fuego dizen que con un cutiello u un auto se tamién se puede matar. Y con un zaborro que trobes por a carrera! Prou que sí! Pero os cutiellos son pensaus ta tallar o pernil – u lo que siga – , os autos ta ir d’un puesto t’atro y os zaborros simplamen son por toz os cabos. Pero una pistola nomás ye pensada ta matar y con os diners que bale, caldrá fer-la serbir! Qui creiga que en l’Estau español somos milllor con o control d’armas, ayer en Telezinco fazión esclatero que no yera asinas. Ta qui no beyese “o parte” fazión un reportache an que, con una camara amagada, un mozet prebaba se fer-se a lizenzia contestando barbaridaz en a preba psicolochica. Dizindo que yera nierbudo, que creyeba que a chen l’isolaban y l’amarguinaban y asinas asinas. A enfermera que bi yera le dizió que, en primeras, no podeba dar-le a lizenzia, pero que rai, que le’n daba de todas trazas…

No me fa goyo fer de saputaz, pero no sé qué sorpresa bi ha abiu en istos dos afers. No’n trobo mica. Son as cosas que pasan cuan se permiten seguntes que situazions puliticas y sozials.

No hay comentarios: