jueves, 16 de junio de 2022

Ganicas de fiestas d'a Madalena

Entre toda la parrafiquera de razons que tiengo pa vivir en La Madalena, una d'as mas importants ye la suya vida vecinal. I hai en tot lo barrio un bullir d'ideyas y de personas inquietas con ganas d'organizar cosas y la capacidat de fer-lo que va muito con la mía manera de veyer lo mundo. Las fiestas, la clamada Semana Cultural, en ye un buen eixemplo. Arredol d'o solsticio de verano, tot lo vico s'organiza pa fer actividatz de toda mena y que durant diez días bi haiga mesmo mas movimiento. Las vecinas, que ya somos d'estar-nos en la carrera, quasi ni entramos en casa. Y tot organizau a pur de voluntariau, cooperación, autochestión y, como diz lo lema d'estianyo: muitas ganicas, que n'i hai a embute dimpués d'istos dos anyos de pasa.

En ista primer edición libre de midas covid torna t'a carrera la corrida de pollos de Nogara, la visita a lo claustro de Sant Nicolás, que atro anyo me perderé en fer-se de maitins, los conciertos, la milenta d'actos pa la cachimalla, las procheccions y debatz, las visitas culturals por los bars y las cantonadas d'o barrio, que amagan historias dende tiempo d'os romans y, sobre tot, y fuera de programa, los capazos que nos imos a pillar todas terne que terne. Los cabos de semana, prou que sí, programación especial con las grans borinas de man de colectivos como Radio Topo, l'AVV Arrebato u lo CSO Kike Mur. Tot lo programa se puet consultar en la suya web.

Iste yera l'anyo que quereba tornar a estar en la organización tot y que no he puesto ni baixar ni colaborar tot lo que m'hese feito goyo. Ixo sí, en las asembleyas que he puesto ir-ie he trobau a-saber-la ilusión por tornar a fer tremolar lo barrio. Bi heba miedo a que la perda de musclo organizativo y asociativo d'a zaguer decada y que la cansera d'a pasa fese imposible unas fiestas como las d'antes. Manimenos, la respuesta de asociacions, comercios y personas ha estau emplir d'actos ista Semana Cultural que barrunto que ye simient de reprener la rasmia que siempre ha caracterizau lo barrio.

A l'endrecho nos trobamos los entrepuces d'una administración local que quier acotolar con toda la participación y organización popular. Ya habe anyos que consiguioron que deixasenos de fer las chentas en las carreras con malas sincusas de reglamentos sanitarios. Estianyo, en primeras, no se fará la gran chera d'o solsticio por qüestións de seguridat d'incendios. Les ha pasau parellano a la chent d'atros barrios como La Paz. Todas dos cheras con decadas de tradición y que bien podrían haber-se declarau fa anyos fiesta d'intrés local u patrimonio inmaterial. A Azcón le tiene igual la nuestra seguridat alimentaria u d'incendios, tiengamos-lo bien claro. Si istas actividatz las fese la parroquia de Sant PitoPato u se fese una chura de bandera espanyola, u simplament servise a los suyos intreses, toda la papelamenta s'hese solucionau en un tres y no res.

Lo facherío, la chent de perras d'a ciudat, ya tien las suyas fiestas, los locals a on fer-los, y si no, les ne deixa lo concello, que pa ixo ye suyo. La resta no tenemos que las carreras y antimás no queremos deixar-las. Queremos estar-ie y vivir-las. Trobar-nos-ie, chuntar-nos-ie, y fer visteras todas las nuestras inquietutz. Ixo ye lo que les preocupa y no pas la nuestra seguridat. 

Viviremos istas fiestas con l'alegría de siempre. Nos chuntaremos en las carreras y bars. Y d'ixa intelichencia colectiva ha de salir la rasmia pa reprener lo nuestro y que a l'atro anyo tornen las cheras en totz los barrios, y las chentas en las carreras. La Semana Cultural d'a Madalena ye muito mas que fiestas. Ye autochestión en marcha y unatro paso, decisivo, en la recuperación d'as carreras de man d'as que siempre i somos.

No hay comentarios: