miércoles, 9 de febrero de 2022

Lo dia que lo liberal se devanto tarde

La Gadsden chistavina
A pesar d’estar limpio dar ferrete con lo d’a “Espanya que madruga” guaire luego no se debeba de devantar lo lider liberal Albert Rivera pa que le haigan feito fuera, sin fer-ne ni dos anyos dende que l’achustoron, d’o estudiet d’advogaus a on que treballaba. U, millor dito, a on que le pagaban lo chornal, pues pareixe que de fochar, poco u mica, seguntes la interpresa.

Bi habió un tiempo, no en fa tanto, que Rivera yera la gran asperanza d’o liberalismo. Griso y Motos le feban entrevistas que yeran morisquetas, mirando-se-lo con uellos d’enamorau y dando-le lo tracto presidencial que le barruntaban. En El País, l’adedicaban articlos plenos de floretas a on que le dibuixaban un futuro briloso. Talment, mesmo i yera pensando Tatiana Ballesteros quan charraba d’o “gran capitán que aprecisa Espanya” en aquell video viral de cabo de 2021.

Dende ixe liberalismo, que ell prebó de representar aluenyando-se d’a imachen de chuntamanetas y fachas de PP y Vox, se nos acusa a sobén a las royas de galvans, de vivir d’os diners d’otri, de prebar de que nos paguen por no fer cosa y, sobre tot d’hipocritas, veyendo incompatible estar comunista con tener mobil, auto, casa u fer-te un hordio dimpués d’a chornada laboral. Lo suyo discurso, manimenos, nos charran d’a cultura de l’esfuerzo, de que si fochamos firme totz los días, mesmo por dencima d’ixas ueito horas, sin asperar que nos paguen las extras, y independientement d’os nuestros orichens socials y de toda la reata de condicionants, veyeremos un día, prou que sí, los fruitos d’ixa patacada d’horas adedicadas a la fayena y tendremos un chornal de pistón. No debió d’aplicar-se lo cuento lo sinyor Rivera u no le han reconoixiu lo suyo esfuerzo que regular que ha feito.

Charran tamién los liberals que s’esfuerzan y amaitinan, d’a meritocracia. De que los buens treballos s’han de conseguir a pur de titols y experiencia laboral y no porque te lo regalen u te monten un chiringuito d’ixos que tanto goyo nos fan a la izquierda. D’ixo en sabe muito atro liberal como Toni Cantó que, gracias a la suya funda formación filolochica consiguió que s’ubrise, a la fin, la tant aprecisada y reclamada por las madrilenyas oficina d’o espanyol, en una tierra a on que totz iban por la carrera debatindo sobre la tilla de “solo”. Rivera entró en lo bufet que le ha feito fuera con una radida experiencia en lo campo a on que se formó, lo dreito. Todas y totz tenemos claro, y ni sisquiá s’han molestau en amagar-lo u fer-nos creyer lo contrario, que no yera por la suya formación, prestichio laboral, u calitre que lo i achustoron. Teneba mas a veyer con l’achenda de contactos d’o suyo mobil, por eixemplo. No heban achustau un advogau, heban mercau una excel. Asinas que meritos, pocos. Saber guardar los numeros de telefono, en tot caso.

Las valors son qualcosa eterea y interpretable. ¿Qué ye la cultura de l’esfuerzo? ¿Qué ye la meritocracia? No son cosas que podamos tocar y, de feito, son tant indefinibles que mesmo yo las podría desfender seguntes lo concepto que le demos a “esfuerzo” y “merito”. Mas terrenal ye lo concepto de indemnización por despido. Ixe que lo liberalismo preba siempre de sacar u d’achiquir tot lo que se pueda. Que quan lo chefe considere que ya no fas falta te’n vaigas ta casa con la pocha vueda a esforzar-te mas u ir fendo meritos pa la siguient fayena. U que, como deciba ixe atro liberal, empresario y cociner, faigas ixos meritos pagando por treballar en una cocina. La salida de Don Albert d’a politica institucional le ha debiu de fer reflexionar-ie y tornar-se comunista, porque agora reclama a lo bufet que le fa fuera 4 anyos de chornal, bien luen d’ixos 20 dias por mes treballau que proposaba en los suyos tiempos de lider liberal.

Diz que las royas nos femos la bamba d’una pretendida superioridat moral. Diz que tener un mobil caro, u una buena casa, u fer servir l’auto ye hipocrita, encara que garra comunista que yo conoixca haiga feito voto de pobreza. D'hipocresía n'i hai en totz los puestos. Tamién en la izquierda. Pero que dende lo liberalismo se nos n'acuse ye, como poco, curioso. Dende lo conservadurismo cristiano tamién, pero ixo me lo deixo pa atro día.

No hay comentarios: