martes, 2 de marzo de 2021

O zaguer chilo 4 y Sant Pasqual Bailón. Tierra de barrenaus 7x12

Si i hai un prochecto que por cada anyo me fa mas goyo de charrar-ne, ixe ye O zaguer chilo. Ista iniciativa, promovida por l'Asociación Cultural Nogara, chunta en cada edición a vinte bandas aragonesas de tot lo territorio que graban cada una bella canción en aragonés. Asinas que en iste tiempo ya han conseguiu anyadir a lo repertorio d'a mosica en aragonés ueitanta nuevos temas y, sobre tot, embrecar en la desfensa d'o nuestro patrimonio lingüistico a una patacada de personas de vez que dar una oportunidat a todas ixas bandas d'arribar a un nuevo publico. T'o programa, se'n ye veniu Cherardo Callejón, qui leva menando lo prochecto tot iste tiempo y que nos charra de cómo estió la grabación en istos embolicaus tiempos de pasa. 

En la segunda parte leigo bell par d'os relatos publicaus con motivo d'o Inktober de 2020. Totz dos, tot y estar publicaus en diferents días, tienen relación y fan parte d'a mesma historia dende dos envistas distintas. Un cociner y Sant Pasqual Bailón son los suyos dos protagonistas.

La parte mosical la ubre, como no podría estar d'atra manera, Pablo Hasel, un de tantos mosicos y artistas que ha patiu la persecución por las suyas letras. Lo suyo engarcholamiento escribe una nueva pachina en una historia que ya dura masa. La canción que ficaremos en lo calaixo d'a canción en unatra luenga ye cantada en asturiano, y de man d'una dispareixida banda aragonesa. Y antimás, prou que sí, sentiremos belún d'os temas incluyius en lo nuevo O Zaguer chilo.

Programa #95

No hay comentarios: