jueves, 23 de noviembre de 2017

En leyendo... Lo suenio d'o Fevre

Si las chefas son odiosas, y las chefas inutils en son mas, bi ha encara un ser mas despreciable: la encargada. Ixa persona que no ye la duenya d'a interpresa, pero que aspira a estar-ne. U pior, que creye que en ye. Que te tracta como si fueses purria, y que por un regular, ye la incompetencia personificada. 

En Fevre Dream, una novela de vampiros de George Martin, l'autor, como de cutio, debuixa muit bien lo caracter de muitos d'os suyos personaches. Pero bi'n ha un que me fació particularment goyo. Sour Billy Tipton ye ixa persona, ixe encargadet, que se creye important, que siempre quier estar chefe y que nunca no en será. Un votant de Ciudadanos, un cunyau con poder, un wannabe, .... clamatz-le como quiratz. Pareixe que George tamién en ha conoixiu


[Charra Sour Billy] - (...) Julian quiere atrapar-lo. Yo foi siempre lo que Julian deseya.

- ¿Que podría fer ell sin tu? - continó Joshua. A Sour Billy no le fació goyo lo tono con que lo dició, pero antes de que podese protestar Joshua York continaba.-  Te ye utilizando, Billy. Sin tu, no sería cosa. Tu piensas por ell, actuas por ell, lo proteches durant lo diya. Tu lo conviertes en lo que ye.

- Sí - contestó Billy, argüelloso. - Sabeba lo important que yera, y le feba goyo. En lo barco encara yera millor. Tanto los negros que heba mercau como la vasuera blanca que heba achustau le teneban una cerina terrible, le deciban "sinyor Tipton" y correban a fer lo que les ordenaba, sin sisquiera haber de devantar-les la voz. En primeras, belun d'os  blancos s'heba amostrau una mica rebel, dica que Sour Billy le heba ubierto a un la pancha y lo heba feito ficar en un furno. Dimpués d'ixo, la resta se heban amostrau de tot respetuosos. Los negros no yeran mica problema, fueras de en los muelles, quan Billy los feba encadenar a las esposas que teneba instaladas en la cubierta principal ta empachar que en eslampasen. Ixo yera millor que fer de caporal en una plantación. Los caporals yeran vasuera blanca y tot lo mundo  los tractaba con desconsideración. Manimenos, en lo riu, lo primer oficial d'un barco yera un hombre con posición, un oficial, belun a qui s'heba de tener respeto.

- La promesa que Julian le ha feito ye falsa - continó York - Nunca no será uno de nusatros Sour Billy. Perteneixemos a razas diferents. La nuestra anatomía, la nuestra carne, mesmo la nuestra sangre ye diferent, Julian no puet transformar-le a vusté por muito que diga.

No hay comentarios: