lunes, 6 de julio de 2015

Rivera, o Papa y Echenique. Bulos que trunforon en o rete

Con a proliferación d'os retz socials tecnolochicos, l'alparceo ha plegau a momentos bien intresants. Antes mas no sabebanos como prencipiaba una rumor u un bulo. Manimenos, agora poder seguir o suyo recorriu, alto u baixo, dica fer-nos una imachen clara de qui ixemenó qué información y mesmo por qué.

Dende aquel programa an que o can Ricky le minchaba la totera a una moza, y que un trapacil de chent heba visto, o tema d'os bulos m'ha fascinau. ¿Cómo podeba plegar a chent a decir que heba visto qualcosa que no heba visto? Mesmo a creyer de verdat que lo heba visto!!!!

En ixas envueltas u no bi heba internet u yera encara fendo garras. No sé si nunca se consiguió saber como prencipió tot. Hue, regular que lo sabríanos. Con tot y con ixo, os bulos continan ixemenando-se por tot y muestra en son istos tres, que tos recuerdo hue.

O primer, ye uno que me lo minché de tot. Que me plegó por diferents puestos y que reproducié a xarramata en os retz, dica que un compa me dició que yera falso. Ye una imachen d'un mozo choven fendo o saludo faixista, con estetica nazi, y que deciban que yera Albert Rivera, president de Ciudadanos, de chovenon. En iste articlo, explican que ixe mozo no yera Albert Rivera, sino Juan Parejo, un dirichent d'o PP d'Extremadura. Antes de a Rivera, l'adchudicoron a imachen tamién a o PPero Pablo Casado. O caso ye que, antes de que iste compa me decise que yera falsa, m'heba plegau como autentica muitas vegadas y nunca dengún heba dubdau d'a suya veracidat.


A segunda, estié en momentos de trusquir-me-la tamién. Quan o chefe d'os catolicos anterior dimitió, en trigoron a atro que teneba una historia, como totz os mosens, plena de partes foscas. En ixas envueltas yo feba unas colaboracions radiofonicas en Fendo Orella y o tema de l'ateismo les feba firme goyo, asinas que malas que nombroron a Bergoglio chefe d'os catolicos, rechiré tot lo ret en busca de porquería y d'a suya historia. Me plegó no pocas vegadas un "quote" masclistas de tot, que le atribuyiban a Bergoglio charrando sobre o matrimonio Kirchner. Bien se vale que, en estar fendo una faina meyo seria, consulté as fuents y a escape me trobé con que yeran declaracions falsas. Con tot y con ixo, hue encara contino viyendo de cabo ta quan ixe fotomontache.

D'a zaguer en fa bien poco. Fa bell diya Pablo Echenique, qui estió candidato a president d'Aragón por Podemos, tenió una entrevista en a radio. A l'atro diya os mios timelines apareixioron plenos de criticas porque heba dito que Catalunya yera nación historica y no pas Aragón. Yo mesmo facié bell tweet y retweet d'ixa info, dica que belun, con buen criterio, preguntó a on yeran as fuents, o video orichinal u que metesen bella preba d'ixas declaracions. No nomás dengún no dió as fuents (porque no existiban), sino que, a l'atro diya, apareixió un meme con una frase inventada entrecomillada. D'as declaracions orichinals, con prou imachinacion, se podeba deducir que Echenique heba teniu un lapsus linguae, y que en realidat pensaba ixo (cal imachinación, ya lo he dito). Pero entrecomillar unas declaracions que no ha feito ya me pareixe tot un desproposito. A polemica continaba quan escribo isto. Dende que m'enteré d'a verdat, me dediqué a penchar as declaracions de verdat en os foros, pero a mayoría de comentarios ignoraban de tot os nuevos datos y s'estimaban más d'enrestir contra Echenique, contra que siga naixiu d'Archentina y, prou que sí, contra Catalunya. En as argumentacions, por clamar-las de bella traza, ya se viyeba de qué coda yera a mayoría d'os que lo espardiban.

Totz istos tres bulos me los he creyiu por un tiempo mas u menos largo. Bell minuto en o caso d'o papa, un diya en o caso d'Echenique, meses en o caso de Rivera. Quan una información confirma bella cosa que pensamos, tendemos a creyer-la. Ixa actitut ye tant común que mesmo tien un nombre: sesgo de confirmación. Pensaba y pienso, que Rivera ye un faixista, Bergoglio un masclista y que Echenique no tien guaire ideya d'a historia d'Aragón. Asinas que como todas ixas "noticias" iban en ixa endrecera, me las trusquiba goyoso.


Rivera, Bergoglio y mesmo Echenique son criticables y muito. Pero no por mentiras, por favor. Critiquemos a Rivera por a suya ideyolochía espanyolista, por haber teniu, y tener encara, a un mafioso corrupto como Jordi Canyas en Ciudadanos, por ir ta manis con faixistas de los que no s'amagan, etc.... Critiquemos a Bergoglio por as declaracions homofobas que sí que fació en o suyo diya, u por l'actitut que tenió con a dictadura, u por continar estando masclista de facto. Critiquemos a Echenique por as declaracions que sí que fació sobre o catalán en Aragón, por haber deixau l'Europarlamento u por lo que tos agane. Pero no los critiquemos por falsedatz, porque perdemos toda autoridat y no femos que a risa.

video


No hay comentarios: