domingo, 3 de agosto de 2014

Medicando-me (U no)

De siempre m'ha trucau muito lo ficacio bella mena d'encerrinamiento que bi ha en muitas personas con tener una salut perfecta. U talment por inventar-se toda mena de malotías. Talment siga porque bellas personas importants en a mia vida son hipocondriacas, talment porque siempre he teniu buena salut, si ixublidamos una miqueta d'asma alerchico y bell problema d'esquena que tenié fa tiempos.

No soi mica amigo d'as merecinas, ni d'as medicas, ni d'os hespitals. Nomás recurro a ellas quan no me'n queda atra. No voi de duro. De feito, como Arale bien sabe, en que me fa mal bella cosa, no foi que chemecar y queixar-me de contino dica que se me pasa. Pero a medecina siempre ye ta yo lo zaguer que fer. Y a yo me funciona. O cuerpo humano, que ye muito saputo, se regula alto u baixo bien y sabe reparar-se d'as fateras. Si cada vegada que paso un resfriau, un mal de uesos, l'alerchia, u qualsiquier atra malotía que tiengo de cabo ta quan, prenese homeopatía, Fanta Narancha, me dibuixase un mandala u rezase a la virchen d'o Pilar, habría d'agradeixer-les-ne y compartir a mia experiencia por totz os retes socials. Manimenos como lo que foi ye asperar a que se me pase, habré de dar-le as gracias a la rotación d'a Tierra u a las emisions wi-fi de l'antena de casa mía, por eixemplo.

Entre as personas que tiengo arredol, como deciba antes, tiengo tot un catalogo de mals emplegos d'as merecinas y d'atras terapias que me deixan sin sangre en a pocha en no entender-las y que, en bellas ocasions me ixorrontan prou.

Me preocupa a sobremedecación d'una companyera que se prene os ibuprofenos como si fuesen conguitos, tenendo antimás bells problemas medicos grieus. Pero ye que, ta qualsiquier mal que tien, a escape tira d'a farmacopea que porta siempre dencima, u d'o calaixo que tien rebutient en casa suya. Mesmo quan creye que tien gripe (que no'n ha teniu dende que la conoixco) se pilla antibioticos sin receta. Quan le expliquemos que prener antibioticos sin receta, antimás de inutil ye una irresponsabilidat enta ella y enta todas que somos arredol, no lo entendeba. Mesmo se carranyaba con nusatros, como una yonki a qui le sacan a heroina suya.

Atra persona d'o mio redol, sin tener particularment una mala salut, conoixe un por un, toda mena de medecamentos que fa servir y recomienda de contino como que "van muito bien". A verdat ye que a mayoría d'ixos medicamentos son prou inocuos y tampoco no pueden fer mayor mal que fer-te más resistent y malfurriar bells diners.

¿D'a on vien iste encerrinamiento con a salut y a medicalización d'a vida? A humanidat nunca no ha viviu en a suya historia con millor salut que no agora. Fa menos d'un sieglo, o porcentache de chent que feba 80 anyos yera a-saber-lo chicot. Agora arrienda ninas pueden conoixer a las suyas bisbuelas y mesmo disfrutar-las con buena salut. Ixo yera impensable. Manimenos, en cuenta de gronxiar-nos d'estar a primer cheneración que no sufre terne que terne d'una malotía u unatra, nos n'inventamos u nos n'inventan toda mena de mals y toda mena de farmacos ta curar-los.

As farmacias rebuten de merecinas d'efectos radius u inexistents ta curar malotías inventadas u que se pasan solas sin mayors traumas. En paralelo bi ha tot un rete d'as clamadas "terapias alternativas" ta curar todas ixas malotías inventadas y atras que s'inventan de propio. Equilibrios de chakras, enerchías quanticas, meridianos de quemisio, y toda la parafernalia asociada, que remata, como no, en deixar-se buena cosa de diners en estafadors.

Muitas d'as personas que les veigo comportamientos asinas, tienen atros problemas muito más grieus que os d'a salut fisica. Talment vaigan ta ixa sobremedecación u ta istas estafas por no querer concarar-se con ixos atros problemas. 

Como ya he dito, tenemos una salut como nunca no'n ha teniu a especie humana. Y quan tenemos bell problema DE VERDAT, tenemos arrienda merecinas y terapias con eficacia y efectos seguros y prebaus que funcionan. Sin que calga creyer que funcionan, porque simplament funcionan. Prou que bi ha cosas que no podemos curar, pero no son las de totz os diyas. Disfrutemos a vida y preocupemo-nos por a salut lo que cal. Ni menos, ni más.

No hay comentarios: