Como toz os años cuan plegan istas calendatas, se fazió o pasau Sabado a manifestazión antifaxista d’o 20N, que estiaño teneba un sinnificau espezial por cualques feitos: o creximiento d’as collas faxistas en Aragón y a suya impunidat ta organizar actos biolentos y conziertos faxistas en Cuarte y Zaragoza, a muerte d’un mozet en Madrit, l’aprebazión d’a Lei de Memoria Istorica, a represión t’os mobimientos sozials y antifaxistas de man d’o Delegau d’o Gubierno (tamién clamau Embaxador) y asinas asinas. Iste ombre, que malas que plegó, trancó lo local d’os nazis en Madre Sacramento, china chana s’ha tornau un clon de l’anterior embaxador Ameijide, que ya nos fazió bien a tana mientres años. En a manifestazión de l’atro diya tornó a dixar plateras as suyas trazas, biendando que fesenos tot lo recorriu establiu d’antis. Se suposaba que a manifestazión iba a dentrar en o fosal de Torrero an que se remerarían a bels fisulaus por os faxistas mientres a guerra zibil española y a dictadura que benió dimpués. Abiemos de rematar a manifestazión en a puerta d’o fosal, igual como l’año pasau.
Charrando d’a mani, estió, tamién como en a zaguer edizión, tot un exemplo de modos. Lo que fa tres años yera, más que más, una gamberrada s’ha tornau un acto t’an que pueden ir (y de feito i fuón) pais y mais con os fillos suyos, y chen de toda mena sin mica medrana a que remate a cosa con l’estricallo d’os beires de Single Digital u con contenedors en metat d’a zera. A tamás d’ixo a polizia yera presta como si no esen cambiau as cosas. Antis de plegar en a Plaza d’as canteras, l’ambién ya yera de baralla ziudadana: seis u siete tozineras, milenta polizias españols, beluns con a escopeta en a man... Nos acompañón tot lo recorriu y, a lo menos, no fazión cosa.
Dimpués en as notizias, bels ratez d’as manifestazions de tot l’Estau an que no bi eba abiu garra “inzidén” y buen rato d’a mani de Barna an que sí que bi’n eba abiu. Isto bale t’as telebisions españolas y ta l’aragonesa que, como ya dizió belún en una charrada, igual fan os telediarios.
Han continau istos diyas fendo imachens sobre os “omenaches de bels nostalchicos” (os faxistas) y os chandríos que han feito os “biolentos de cucha radical” (os antifaxistas). Ya en pocos “partes” remeran a muerte de Carlos y a la chen de Falange y CIA, les dizen “nostalchicos”. Jibo, mozet!
No hay comentarios:
Publicar un comentario