jueves, 12 de febrero de 2026

Las batallas que luitar

I hai un debat, eterno como tantos atros en a izquierda politica, sobre participar u no en foros «hostils» y de qué manera. ¿Cal ir t’as mesas d’opinión d’Ana Rosas, Ferreras y furrufalla asinas? ¿Mantenemos la cuenta en Twitter, propiedat d’un faixista, rebutient d’os suyos compis y con un algoritmo que les favoreixe? ¿Debatimos con o facherío en campo favorable a els? ¿U mesmo en os favorables a nusatras? ¿A ón metemos la muga de facherío? ¿Nomás a los faixistas declaraus u tamién a los entutaus? Y mesmo con chent de cuchas, ¿cal que compartan punto por agulla los nuestros postulaus sobre feminismo, autodeterminación d’os pueblos u Latinoamerica, por eixemplo?

La zaguera estió la negativa de l’escritor David Uclés d’asistir a un foro organizau por Pérez-Reverte a on que yera una d’as pocas voces antifaixistas. No he seguiu guaire la noticia ni conoixco a Uclés. Sí pas a Pérez-Reverte, de qui mesmo he teniu la mala suerte d’haber leyiu bel libro y cuantas columnas periodisticas propagandisticas. Cuan un dilema se presienta debant de yo, goso preguntar-me qué faría. Y yo, si fuese Uclés, hese feito lo mesmo.

Si ye ixo lo que cal fer u no ye atra cuestión. Trobo razons de peso en qui defiende que la izquierda y l’antifaixismo ha d’ocupar cualsequier puesto que pueda emplir, que si no l’ocupan atros discursos y perdemos. Y tamién en trobo, de buenas razons, en qui diz que no cal malfurriar fuerzas, en que ye una perda de tiempo y enerchías, en que ye una trampa pa chustificar-se a si mesmos como plurals cuan no en son, cuan ixos escenarios son caceras d’o royo y son disenyaus pa que no podamos ganar. No viengo a resolver la cuestión ni sisquiá a posicionar-me con uns u atros.

Barrunto que no se puet fer una cheneralización, que cada escenario ye diferent. Y no me refiero nomás a l’escenario fisico —lo plató d’Antena 3, la Universidat de Pinsec u l’Asembleya de Vecins d’As Fuents— si no a l’escenario sociopolitico. No ye lo mesmo l’Aragón de 2003 que lo Madrit de 2026, las vispras d’unas eleccions, los periodos belicos u de relativa paz, un ature d’un 20% a l’actual y ni sisquiá lo verano y l’hivierno.

Pero i hai un elemento que s’ixuplida a sobén en ixe debat que ye l’individuo que s’ha de posar en ixos puestos. ¿Ye David Uclés presto pa estar-se-ie y aguantar ixa faixistada? ¿Ha d’estar-ie él? ¿Quiere estar-ie? ¿Ye en un momento vital que pueda asumir-lo? Siga como siga, pa aguantar las faixistadas y defender como cal las posicions democraticas, s’aprecisa una serie de virtuz y astrucias que ni tien tot lo mundo ni las tien tot lo tiempo. Yo puedo querer dar una batalla, pero puedo no estar presto ni intelectualment ni animica pa fer-lo. U no pas en un momento en concreto. Talment Uclés ise ta ixe foro en unatro tiempo u si la suya situación cambea. Talment sería millor que bi ise unatra persona. U talment no se trobe dengún que quiera y pueda estar-se-ie.

Ixos que «luitan toda la vida», ixos imprescindibles que en charraba Bertolt Brecht, no existen. Ya siento dar-tos yo la noticia. No i hai dengún que pueda dar la batalla 24/7.

Estar exposaus publicament ye embolicau y mas en l’ambient d’agora. Héctor de Miguel u Elena Reinés ha combatiu dende los suyos medios los mensaches faixistas por muito tiempo y han reblau por lo momento. Deciba lo presentador de Hora Veintipico que no quereba esdevenir «heroi ni mártir». De cabo ta cuan a todas nos fa falta descansar-nos, aturar, pensar cómo y a ón podemos estar mas utils a las nuestras causas y valurar en qué trincheras hemos de remanir.

Podríanos reformular lo poema de Brecht. «I hai qui sabe a ón, cuán y cómo cal luitar, qui sabe medir las suyas fuerzas y estar-se-ie cuan mas fa falta, qui sabe trobar a ón ye mas útil, cuan liderar, cuan acompanyar y cuan aivar-se: ixas son las imprescindibles».

No hay comentarios: