jueves, 30 de septiembre de 2021

Sano y seguro

A la mía parella, que tien un treballo con muitos mas dreitos reconoixius que no lo mío, le subvecionan parte d’os gastos medicos d’a familia. Pa ixo, lochicament, ha de presentar las facturas y dimpués d’un procedimiento se decide si vale u no y qué parte le pagan. Asinas que, en istos zaguers días he habiu d’ir fendo alcordanza d’ixos gastos y buscando las facturas correspondients. Ye verdat que no ye estau precisament lo mío millor anyo quanto a salut pero, resumindo, las facturas blincan los mil euros.

Mil euros invertius en salut que, u la seguridat social dreitament no cubre, u a lo que me podese dar lo tractamiento, probablement ya no faría falta y, alavez, recurrié a consultas privadas. ¿Seguiría vivo de no haber gastau ixos mas de mil euros? Cal que sí. La mayoría no yera cosas grieus. Seguiría alentando y metabolizando l’aire y la birolla. ¿Tendría salut, en lo sentiu que la OMS y qualsequier con una mica de talento, define como salut (l’estau completo de bienestar fisico, mental y social y no nomás l’ausencia d’afeccions u malotías)? No pas. 

Agora me lo he puesto permitir. Fa uns anyos, no pas tantos, m’hese habiu de hoder y aguantar como podese, u demandar aduya economica a la familia u las amistatz. I hai personas, no pas pocas, que no pueden permitir-se-lo en toda la suya vida, que no tienen familia u amistatz que puedan amprar-les diners. Y en iste scenario, la chent charrar de libertat como lo dreito a fer-se bieras en un bar tot y que bi haiga una pandemia que mata cientos de personas cada día. U de seguridat por una baruca de que de bote y voleyo i hai milenta okupas aguardando a que baixes a mercar lo pan pa entrar en casa tuya.

La libertat y la seguridat pa yo son muito mas relacionadas con lo feito de que pueda permitir-me ixos gastos medicos u, millor encara, que bi haiga una sanidat publica que se’n encargue con eficiencia. La mía vida diaria sería muito mas dificil de no haber puesto fer ixe gasto y pienso a sobén en toda la chent que no lo puet fer y en que sisquiá nunca no plegue lo día que yo torne a no poder. Estar libre y estar seguro significa no haber de preocupar-te por meter-te malaudo u por tener problemas medicos porque sabes que totz los medios humanos y tecnolochicos que se puedan fer servir pa aduyar-te serán a lo tuyo alcance.

No hay comentarios: