viernes, 14 de mayo de 2021

De codetas y cerras

Agora que Pablo Iglesias se talla la codeta, rinflo las velas y aproveito lo viento d'o trending topic pa charrar-ne d'a mía. Y ye que quan iste personache arribó a la politica, antiparte d'atras consideracions, facié uellos porque un tío que levaba los pels exactament como yo podese bell día acabar de vicepresident, por poco tiempo que fuese. 

Igual como ell, empecipié a deixar-me creixer los pels con tretze anyos y, dende alavez, nunca no me lo he tornau a deixar curto. En primeras yeran las cerretas ixas que tasament t'arriban a los huembros y que te fan tener un look raro, como de prebatina de heavy. Luego consiguié tener buenas grenyas y asinas he seguiu dica hue. En l'instituto no yera tant raro. En la mía colleta d'amigas yeranos nueu mesachas y cinco mesaches y, d'ixos cinco, totz portiemos los pels largos durant qualques anyos. En los anyos d'universidat fueron dispareixendo las cerras d'os tozuels d'os míos companyers y, con la vida laboral, cayioron las zagueras. Agora nomás yo las conservo y talment por ixo gosan repetir-me, quan nos chuntamos, que no he cambiau mica y sigo como en l'instituto. 

Tot y que de mas choven lo flipaba con los Maiden y Manowar, no m'he considerau heavy nunca, ni ye una mosica que me faiga mas goyo que atros muitos estilos. De feito no goso sentir-la encara que tienga qualques discos d'ixas y atras bandas metaleras. Manimenos, por la mía farcha, m'han acumulau ixa militancia mosical bien a sobén. Muitos lo dan por suposau y m'amuestran argüellosos bell disco, u tatu, u me parlan de tal u qual colla que nian conoixco. Yo, me quedo con la cara d'ababol que se me queda quan me charran de cosas que no entiendo y prebo d'explicar-les que me va mas Depeche Mode que Megadeth. U, si ixe día me trobo con ganas, les miro de fer entender que no tot cerrudo ye heavy, ni tot heavy ye cerrudo.

Lo mayor entrepuz vital que barruntaba en levar las cerras, y mas en tener-las como parte important d'a mía identidat, yera los que podese tener pa trobar treballo. Dimpués de quasi dos decadas cotizadas y fayenas arrienda, afortunadament no m'he trobau con ixe problema nunca. Sisquiá s'ha atreviu, garra d'os caporals que he teniu en totz istos anyos, a insinuar que me tallase la codeta. Lo pior que m'ha puesto pasar ye quan una viella lesbofoba nos chiló a la mía parella y a yo mientras nos besuquiabanos, pensando-se que yo tamién yera una zagala. 

Sí que m'han dau firme ferrete con las razons. ¿Por qué te deixas cerras? ¿Y no has pensau en tallar-te-las? Isto lo fas agora de choven, pero quan creixcas, ya veyerás... y toda ixa retolica que, si son hombres cerrudos habretz patiu de seguro. A yo, que los pels largos m'encantan, tanto en ells como en ellas, lo que nunca no he entendiu ye por qué dengún, voluntariament, leva los pells curtos. Me pareixe un elemento tant important y con tantismo potencial y personalidat que no entiendo no aproveitar-lo. Pero no voi - porque no soi asinas y porque no adubiría - preguntando a tot lo mundo quan se va a deixar los pels largos u decindo-le que ye una fase. 

Ni lo "codetas" ni lo "rastas" son ya en la politica institucional, y lo parlamento se queda una mica mas aburriu a nivel estetico. La estetica tamién ye important y pa qui compartimos look, y por lo tanto una imachen social derivada d'ixe feito, ye estau sinyalera la reacción que bi ha habiu. Nos han deixau claro que un sector bien gran d'a población contina con ixe clasismo que imposa una farcha pa poder entrar en seguntes que nivels d'a representación politica. Haber feito tranya en ixo, a muitas personas tos pareixerá una fatera. No pas a yo.

Las cerras no son una relichión ni un equipo de futbol, y si cal renunciar-ne se fa, sin dramas, y prou. Pero cal que no lo faiga, y si la mía salut capilar me lo permite, cuento que continaré portiando-las fachendoso, mas blanquinosas por cada día, dica que escrabute.

No hay comentarios: