miércoles, 28 de abril de 2021

Un día d'o libro pandemico

Dimpués d'un anyo de pasa una d'as cosas que mas se troba a faltar son las ferias y mercaus de toda mena. Ya en fa bella semana de que se recuperase una ferieta que se feba en lo Gancho, con artesanas y creyadoras diversas. Prou que sí, toca de fer-las con las midas sanitarias que i somos feitas: aforos, distancias, hidrochel... ya sabetz. Lo 23 d'abril, día d'Aragón y d'o libro, yera tot incertidumbre fa bell mes. Con la cinquena ola fendo puyar los contachios y, pa forro de bota, l'orache de plever, tot yera en contra de poder celebrar como caleba ixe día d'o libro. Manimenos, a la fin, se fació.

De maitins luego plegabanos en lo parque con las caixas de libros. Entre ellas, la novedat de Inkventos d'octubre, lo fanzine a on que replego los 31 relatos d'o Inktober d'estianyo y un mas, escrito tamién en ixos días, que heba quedau inedito. Astí yera un ciento de viellos conoixius d'o mundo literario y editorial. Ya bi heba ganas a-saber-las de veyer-nos. En montando los puestos ya ibanos pillando los primers capazos. ¿Qué tal tot iste tiempo? ¿Totz bien de salut?, A veyer si no nos pleve, No sé yo si vendrá la chent... Los clasicos d'istas ferias. Personalment yera encantau por lo cambio d'ubicación. Lo Parque Gran m'agrada -asaber-lo y lo visito muito menos d'o que querría. En salir a por un café, poco antes de que s'ubrisen las puertas, ya se barruntaba lo que vendría dimpués y marcaría lo día: la primer patacada de lectoras fendo ringlera pa entrar-ie. Poco tiempo dimpués los mensaches d'as amigas nos iban avisando: i hai ringlera dica la estatua d'o Batallero, ya arriba dica Las Ocas... Adintro, manimenos, bi heba momentos a on que practicament no atendebanos a dengún. En l'interior d'o cletau sobraba metros de distancia entre personas. Difuera, la chent s'amuntonaba baixo lo sol, que pretaba firme. A muitas les acabemos vendendo los libros a traviés d'ixa cleta. Atras nos avisoron de que, en sentir las noticias que avisaban d'os tiempos d'aspera de mas d'una hora pa entrar-ie, heban decidiu de ixopar ta casa y que ya nos veyeríanos en atro evento.

Con tot y con ixo, no aturemos. A uno y atro canto d'a cleta, una burguilada de chent visitó lo puesto de Nogara, s'intresó por l'aragonés y por los libros que i tenebanos y, prou que sí, en mercó belún. Quasi no adubiemos ni a fer-nos la obligada gambadeta por la resta de puestos pa alparciar la suya ufierta. P'articlos venients queda dar treslada d'o que i merquemos. Por primer vegada, compartié un rato con la chent de l'Asociación Aragonesa de Escritores, organización que en foi parte dende fa bell mes. Una horeta que se me fació bien curteta entre visitas y charradetas con la resta d'escritoras que firmaban eixemplars a la mesma hora. Lo resumen d'a parte buena: libros y capazos a brozuecos. Chent a embute que feba tiempo que no veyebanos, aproveitando la ocasión pa mercar los libros que, en lo suyo día, no podioron asistir t'as presentacions. Muito carinyo recibiu y aspero que, por la nuestra parte, muito repartiu tamién.

La debandita gambada que podié fer a tot meter por la feria, me deixó nuevos titols en la mía lista de "pa leyer". Una lista tant larga como poco disciplinada a on que qualsequier novedat que me truque se blinca de rapiconté tot l'orden y entra farute en lo primer puesto fendo-se la mofla d'ixe libro que i leva un lustro aguardando lo suyo momento. Sin tiempo ni chanfles pa leyer tot lo que querría, m'habré d'aconhortar con la ideya de que, lo menos, nunca en la mía vida tendré tiempo pa aburrir-me.

En la parte mala, una organización caotica, que metió uns aforos masa baixos que provocoron que muitas chent no podese disfrutar d'a feria. Que tenió, antimás, muitas atras errors, como la inexistencia d'escusaus pa las clients (y nomás un pa las expositoras) u una caotica organización a la hora de zarrar. Entiendo las dificultatz d'organizar un evento d'istas dimensions, por primer vegada y en la situación que vivimos. Talment no tornemos a vivir un Día d'o libro "pandemico", asinas que las licions que quitemos d'isto no farán honra pa cosa. Sisquiá. Pero muitas d'as decisions organizativas que se prenioron no teneban mica sentiu, con u sin pasa.

Con tot y con ixo, y como deciba bell editor por astí, la feria estió infinitament millor que en la edición de 2020, quan yeranos todas encadadas y sin poder trobar-nos. De ferias, ferietas y mercaus, en vendrán a trompicuesco con la flexibilización d'as midas sanitarias gracias a la vacunación, asinas que aspero que nos podamos trobar-ie y compartir libros y charradetas.


No hay comentarios: