martes, 11 de febrero de 2020

Especial carnavals. Tierra de barrenaus 6x12

De mas chovenón no me feba mica goyo lo de disvrazar-me. Siempre he valurau muito ir vestiu de manera que la ropa no me moleste guaire y, por un regular, los disvraces me pareixeban a saber qué molestosos. Manimenos tot ixo cambió en buena mida lo primer anyo que puyé t'o carnaval d'A Fueva



Ibanos vestius de guerrers celtas. I puyemos buena clica dende tierra plana, sin estar guaire conscients d'o que nos i trobaríanos. Dende Tierrantona empecipiemos con lo carnaval itinerant que pasaba por lugars arrienda d'a val. Toda una chornada de borina a on que l'aragonés yera bien present. Entendié muito millor ixo de "Fuera invierno fuera, carnaval no espera. En tractor zorriando rondará La Fueva" que canta La Ronda de Boltaña, y conoixié una redolada que tornaría a visitar en muitas ocasions posteriors.

D'atros carnavals nomás n'he sentiu parlar. Lo de Nerín, quan yo empecipiaba en istas cosas de l'aragonesismo politico y cultural, yera bien de moda. Quanto a Bielsa, lo fico adintro de toda la gran simbolochía aragonesa, como una parte sinyalera d'o nuestro patrimonio inmaterial. Veyer toda la cantidat de chent que se i chunta cada anyo ye la gran sincusa que me meto totz los anyos pa no ir a conoixer-lo de primer man. Muitos atros son menos conoixius, pero tienen elementos diferenciadors que los fan a-saber-lo intresants y aspero tener prou vida pa ir vivindo-los en lo futuro.

Acompanyau por Cherardo, Dabi y Trallas, nos estiemos buen rato charrando d'as nuestras experiencias carnavaleras. D'aquí y d'Euskal Herria, país que Dabi conoixe bien. Parlamos dende la nuestra envista personalisma, y sin intención de fer atra cosa que no fuese la conversa de quatre personas que han teniu bella relación con istas fiestas. Planteyemos bell debat bien intresant y con tot y con ixo, se nos quedó a-saber-los temas sin tractar, asinas que a fe que a l'atra temporada tornaremos con iste tema. Si tiens qualcosa a aportar, no dubdes en deixar bell comentario u en fer-me-lo arribar a traviés d'os retz.

Programa #71

No hay comentarios: