miércoles, 8 de mayo de 2019

Parola de follet: la presentación

Fa un anyo y meyo publiqué Lo follet Manel en iste mesmo blog. Yera una ideya que levaba dondiando-me por lo tozuel a-saber-lo tiempo: escribir fantasía sobre uns sers machicos que viviban en lo mio barrio de Zaragoza. A la fin, un maitín tenié las ideyas que dioron forma a ixe chiquet relato que no yera que un entretenimiento. I presentaba a ixe follet Manel y a toda mena de companyers que habitaban las mesmas carreras que ell. En imachinar a ixos amigos suyos, sin saber-lo, yeran metendo los alazetz de lo que ha arribau a estar Parola de follet, lo mio nuevo libro, que presentaré lo 15 de mayo a las 19:00 en lo Centro d'historias de Zaragoza.

Parola de follet ye composau por nueu historias a on que istos sers machicos comparten protagonismo con muitos atros que les acompanyan en las suyas aventuras. En las suyas pachinas trobaretz fantasía, emoción, reflexión y muita diversión. Los folletz s'organizan entre ells de muitas y diferents maneras. Tienen un conoiximiento d'as luengas que las humanas no podemos nian entrefilar-nos. Interactuan con totz los sers que tienen arredol. Son curiosos. Viachan. Descubren. Investigan.

En istos nueu relatos descubriretz cómo fan servir las parolas istos folletz pa toda mena de cosas: comunicar-se, prou que sí, pero tamién fer-ne ferramientas, construccions, u mesno minchar-se-las. Viacharetz con ellas y ells dende puestos bien conoixius como los rius d'a mia ciudat, u lo barrio d'a Madalena a on que vivo, dica l'amagau MundoUembra, lo bosque Facagu a on que viven unas fadas bien curiosas, u las esplucas d'os diaplerons de Baixo-La-Uerva.

Iste libro preba d'aportar la suya parte a lo chenero fantastico en aragonés, quasi inexistent por agora. He mirau de contar historias como las que me faría goyo de leyer en ista luenga, fuyindo de tot d'os temas mas tractaus en la nuestra literatura. Historias que, encara que tienen la suya medolla, como toda historia que valga la pena, son, sobre tot, entretenidas. Aspero que lo leigatz y lo disfrutetz, que son dos cosas - leyer y disfrutar- que cal fer bien a sobén con la nuestra luenga. Con que tos lo pasetz una chiqueta parte d'o bien que me lo he pasau yo escribindo-lo, ya me faré contento.

Como en tot evento de l'aragonés, la presentación será una sobrebuena ocasión pa intercambiar ideyas, capaciar y pasar un buen rato fendo servir la nuestra luenga. Dimpués d'a presentación, tendremos oportunidat de fer-lo en Vía Láctea, en lo numero 25 d'a carrera Doctor Palomar, a on que ye lo local de l'Asociación de Vecins d'a Madalena "Barrio Verde", y aprestaré bella coseta pa minchar y beber. ¡Astí tos aspero!

No hay comentarios: