domingo, 15 de julio de 2018

Lo rol. Historias d'un cole de mosens XII

No tiengo guaire claro qui, quán ni cómo arribó t'a mia vida lo rol, pero se i estió quantos anyos, ocupando muitas horas d'o mio entretenimiento. Empecipié a chugar en Corazonistas, con los amigos que teneba alavez, y la cosa duró dica l'instituto quan dos factors acaboron con ixa afición: Magic y l'alcohol. ¿En qué grau? No sabría decir-lo.

Agora ye una mena de chuegos prou popular y conoixida, pero en la Zaragoza de zaguers d'os 80 y primers d'os 90, chugar a rol yera qualcosa bien rara. Cuento que la primera partida, me la faría a Lord of the rings, que yera d'os pocos que existiban en castellano en aquellas envueltas, y que le feba a saber qué goyo a un d'os mios amigos. Pero quan de verdat me i aficioné estió con lo Runequest. No porque lo chuego fuese millor u pior, encara que en la mia opinión yera prous nivels por dencima de Lord of the rings, sino sobre tot, porque empecipié a fer de master. Lo rol me feba a-saber-la honra pa dar salida a una d'as mias grans falagueras: esmachinar historias fantasticas. L'universo Runequest teneba un ciento de razas, monstruos, armas, fetizos, .... y un sistema de chuego bien dinamico. ¡La d'historias que viviemos chugando-ie! Si tenese millor memoria, u hese guardau por bell cabo totz los argumentos d'ixas aventuras, ¡quántas cosas i trobaría!.

Con ixe Runequest entré en lo mundo rolero. T'a part d'alavez quasi no bi heba manuals de rol en castellano. Lo poco que s'heba traduciu yera, antimás, bien caro pa las pochas vuedas de zagalons de tasament una decena d'anyos. Asinas que lo que mas febanos yera tirar d'os libros que bi heba en las bibliotecas zaragozanas. Siempre bi heba bell pai u mai que treballaba con una fotocopiadora cercana y nos copiaba las partes que nos fesen falta. U mesmo manuals enteros. Encara en conservo belún d'ixos, feito a pur de chirar fuellas d'un libro amprau en los ratos libres d'uns amants pais de frikis.

S'iba metendo de moda y no sé cómo, pero mesmo nos faciemos con bell manual en anglés. La primer vegada que chugué a Vampire u a Cyperpunk encara tenebanos las fichas de personache en ixa luenga. Lo nuestro radiu conoiximiento en ista tierra de argüellosa ignorancia monolingüe, feba que a soben nos hesenos d'inventar, u "interpretar librement", tal u qual regla de chuego.

Ixos chuegos los conoixié sobre tot en las primeras chornadas de rol que se feban en la ciudat. Por las casas de choventut y centros civicos se'n iba organizando por cada diya mas. Yeran los nuestros momentos de trobada de muita chent de totz los barrios, que compartibanos la pasión por superherois, monstruos, sers fantasiosos, naus galacticas y distopías futuristas. Lo mas friki que saliba por la tele yera los Cazafantasmas, asinas que encara yeranos raros de verdat. En ixas chornadas, prebé chuegos a embute: Star Wars, Marvel Cthulhu, Stormbringer, Blood & bowl, Warhammer, ... En unas que se facioron en Sant Chusé vide por primer vegada un capitol de Bola de drac en catalán, entre atras cosas porque no los tenebanos en garra atra luenga. Belún los heba grabau, porque pillaba lo sinyal de TV3, y nusatros nos quedabanos embabiecaus veyendo por primer vegada a Son Goku fendo un Kame Hame Ha.

Taj Mahal, la botiga de comics que encara contina ubierta, yera la que nos furniba de material las pocas vegadas que en mercabanos. Y de dados, claro. Yera d'os pocos puestos a on que podebas mercar-ne. Totz prebabanos de tener-ne de bien pinchos. Poco dimpués d'empecipiar a chugar, ubrioron Ludo-Z, botiga especializada nomás en rol. Belatra vinió dimpués. Todas de curta vida. No debeba d'estar guaire rendible, ixo de tener-nos horas arrienda chugando en los espacios que nos habilitaban, pero sin gastar ni una perra.

Chugabanos a rol en las casas de cadaún de nusatros, y tamién en los recreyos. Siempre que tenebanos bell rato, encara que no fuese que la meya hora d'o descanso, i chugabanos. A la fin faciemos lo paso lochico que fa qualsiquier rolero que de verdat s'emocione con los chuegos: fundemos un club de rol. Lo local, nos lo consiguió un mozo que viviba en Reina Fabiola. En la parroquia d'a ilesia se feban qualques actividatz. I heba mesmo un local d'ensayo pa collas de mosica. En una d'as salas, bien gran, teneban montau un taller de costura, u bella cosa pareixida, pero que lo heban albandonau. Lo mosen d'a ilesia nos deixaría lo local a truca de que lo escocasenos y lo deixasenos bien presto.

Como tot lo nuevo, lo rol alarmaba a los sectors mas conservadors d'a sociedat. A traviés d'articlos en revistas y de reportaches en televisión, los medios de comunicación espantaviellas ixorrontaban a las nuestras familias decindo-les que nos creyebanos las partidas y que remataríanos totz alunaus de vivir en ixe universo ficticio. Nusatros nos desfendebanos explicando-les que en atros puestos d'o mundo ixos chuegos heban arribau a saber qué anyos antes, que no heban suposau garra problema, que mesmo se potenciaban qüestions como la empatía, ... En ixe ambient fundemos lo club. 

Lo mosen heba amostrau una mica de preocupación por tot lo que heba sentiu por la tele, pero hebanos feito bien lo nuestro treballo y le hebanos feito venir a plego. Ya tenebanos local. Quedemos, pillemos bell par d'escopallos y badils y nos metiemos a deixar tot aquello bien pincho. Mesmo un vecín mio se baixó un radiocasete y metiemos una cinta d'os Manowar a tot estrús entre que apanyabanos lo local. L'alegría de tener un puesto pa chugar, lo heavy sonando entre ixe paradiso que yeranos escobando y lo feito d'estar preadolescents fació que en bell momento las nuestras escobas esdevenisen espadas y pretasenos a blincar por toda la cambra barallando-nos como caballers. Yeranos Lancelots, Aragorns, Luke Skywalkers,... de mesa en mesa desfendendo Camelot, Gondor u la Nueva Republica. Quan, de bote y voleyo, lo mosen ubrió la puerta y nos trobó asinas. Con capa casco y espada u trapo, pozal y escoba, seguntes la envista. Nos quedemos chelaus, pensando en como tornar a explicar-le que no nos creyebanos las aventuras que chugabanos y que no nos yeranos tornando varrenaus. Y baixemos la radio, claro.

A la fin, no pasó cosa aquella vegada. Lo club existió qualques anyos. Se dició Excalibur en primeras y Darkhold dimpués. Nos chuntabanos totz los domingos de maitins pa chugar a tot lo que se nos ocurriba. A soben febanos tarde en casa a la hora de chentar tot y que quasi totz vivibanos bien cerca. 

En ixe tiempo fuemos creixendo y, como he dito en empecipiar, arriboron los dos factors que facioron que s'acabase lo club de rol y la mia afición a ixa mena de chuegos. D'una man, Magic. Aquell chuego de cartas lo implió tot. De nuevas, las primers versions las chuguemos en anglés. Por bella BBS (lo mas pareixiu a un foro d'internet que existiba alavez) heba leyiu sobre la suya existencia. Un chuego que yera revolucionando los USA y que moveba a saber que diners. Me pillé un primer faixo en Taj Mahal, que continaba estando la botiga de referencia pa tot isto. China-chana totz acabemos aprendendo a chugar y participando en los primers torneus que se facioron en Zaragoza. Lo primer d'ells, a on que tenié la suerte de participar, se celebró en l'Hotel Palafox. Debant d'as eternas partidas de qualsiquier chuego de rol, que nos podeban levar meses y que exichiban que fuesenos totz presents, Magic levaba bells minutos y no te feba falta que unatra persona.

Ixo se combinó con l'adolescencia. Ya hebanos pasau ueiteno y muitos hebanos empecipiau a zorriar. Yeranos chovens y agora firmaría por tener las resacas d'alavez, pero a nusatros nos pareixeban horribles. Los domingos de maitins ya no tenebanos ganas de rol. Febanos tarde, baixabanos lo faixo de Magic, nos febanos bell par de partidas, y ta casa a aguardar a que bell amigo nos gritase pa alparciar de tot lo que heba pasau la nueit d'antes.

Lo club de rol duró poco mas. Encara, de cabo ta quan, me trobo con belún d'os que febanos parte y recordamos las nuestras partidas como si fuesen cosas que nos hesen pasau de verdat: "la vegada aquella que prebés de disparar dos flechas de vez y faciés pifia", "quan t'habiés de buquir a un orco pa que nos deixase pasar", "aquell master que vinió convidau y que s'encarranyaba porque le matabanos totz los personaches principals",... ya podetz contar. Historias de lolos frikis. 

Lo rol ocupó una parte muit important d'a mia vida y estió la primer manera que tenié de contar historias fantasticas. Lo recuerdo con muito carinyo, pero con ixa sensación d'incomprensión de man d'un adultos que reaccionaban con refús debant d'as cosas nuevas. Hue lo rol ye mas conoixiu y no tien tantos tabús como alavez, pero la reacción d'os adultos debant d'as novedatz sigue estando la mesma.

No hay comentarios: