miércoles, 28 de octubre de 2015

En leyendo... 100 razones por las que deje de ser español

De casualidat me trobé con iste libro en A Flama fa anyos. Belun lo heba deixau ixublidau y de cabo ta quan me leyeba bell troz. Ye tot un tratau sobre a historia d'Euskal Herria dende una anvista de tot subchectiva, la de l'autor, qui reconta como ha viviu y vive suya identidat nacional. O libro no tien pierde, encara que, como con totz os libros, tienga pasaches más u menos afortunaus. L'estilo d'escritura, antimás, ye bien ameno fendo-lo de muit buen leyer y, pa forro de bota, os capitols son curtetz y muito independients. Un libro ideyal ta leyer-ne un trocet cada nueit. Como con tot lo de Txalaparta, ye de mal trobar si no yes socia. Yo me lo pillé en Pamplona aprofeitando que i pasaba, pero regular que La Pantera rossa te lo puet trayer. Iste ye un d'os trozos que más goyo me fació.

Agora levamos quasi un sieglo dando-le vueltas o dreito d'autodeterminación. Ye dificil que un colonizador accepte que os pueblos que coloniza se puedan autodeterminar. Y t'escamalla fer poders ta cambiar as suyas estructuras politicas ta que admita as nuestra demandas. Siempre se prebó y siempre se fracasó. Ye muito más eficaz y satisfactorio declarar-se ubiertament independentista, y imposar a soberanía por a vía d'os feitos dica an que podamos.

A dengún no imos a contrimostrar que somos un pueblo y una nación fendo agudos analis sobre nacions y nacionalidatz, sino comportando-nos como tal. con a praxis. Nomás amostrando-nos y comportando-nos firmement conseguiremos contrimostrar que aquí bi ha una nación y un problema nacional. O treballo y a luita decidirá que seremos en o futuro, si una nación vasca u, por contra, espanyols y franceses, romanizaus. Diz Joxe Azurmendi que tampoco no podemos estar siempre fendo chirar a noria d'a Historia. Ye cierto que quan as personas prenen conciencia d'o suyo pasau prenen conciencia d'a suya identidat, pero hemos feito masiada historia ta conceder-nos un pasau millor, y lo que le cal a Euskal Herria ye un futuro millor. Encara que os vascos no hesenos teniu Estau de Navarra, ni Fueros, ni Dreito, ni Arbol de Gernika, ni carlismo, ni aranismo, sería lo mesmo. No imos ent'o pasau sino ent'o futuro. Ye urchent a independencia no porque os mios lolos perdioron l'euskera en o sieglo XIX, sino porque os mios fillos, y mils como ells, en o preto d'o sieglo XXI, no pueden estudiar en a suya lengua lo que deseyan. Ye urchent a independencia porque en o nuestro país tenemos prous vimbres pa fer a sociedat más democratica, más culta, más sociable, más eficaz y más participe d'a diversidat d'a planeta, que la que nos depara la dependencia. Más encara, porque a independencia ye tamién a millor favor que le podemos fer a los amigos espanyols que quieren lo mesmo pa o país suyo. QUe son fartos d'un Estau más enradigau en a Inquisición y o militarismo, que en o Renaiximiento y a Ilustración. Un Estau - garchola, an que siempre vencioron os mesmos espadons, as mesmas clases, os mesmo reis, os mesmos vispes. Garra garcholer puet estar libre. A nuestra liberación será la suya.


Y prou de considerar a os pueblos como propiedat d'os Estaus, en cuenta de considerar a l'Estau como un instrumento a o servicio d'os pueblos, modificable y remodelable seguntes as aspiracions humanas. Prou de ascuitar que toda reivindicación de independencia, tot fer dubdar d'as mugas estatals, ye qualcosa utopica, mesmo sacrilega. S'entivocoron os filosofos d'o sieglo XVIII: luen d'haber feito desapareixer lo sagrau, a nuestra epoca no ha feito que trasladar-lo d'a esfera metafisica a la politica. En un mundo que se diz racionalista y razionalizau, l'Estau ha concentrau sobre sí tot lo potencial intelectual y afectivo que antes más se artibuyiba a las relichions. Y manimenos, cosa no bi ha más mutant que as mugas d'os Estaus, y más en os tiempos que corren. Ixa ye a qüestion: soberanía u dependencia, O millor dito: democracía sí u democracía no. No bi ha mayor apolochía d'a violencia como recurso politico que viyer a la comunidat internacional reconoixer, quasi de camín, a tot Estau que imposa la suya independencia por a vía d'as armnas, entre que niegan o dreito a decidir a os pueblos que lo demandan democraticament. Tienen miedo a las urnas. Les fa espanto a democracia.

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