lunes, 4 de mayo de 2009

Seleczions

D’entre todas as reibindicazions de l’aragonesismo, a d’as seleczions (trigas?) nazionals siempre m’ha pareixiu d’as menos importants. Cuento que ye porque ta yo l’esporte nunca no ye estau mica important. Manimenos, dimpués de biyer y analizar un poquet a importanzia simbolica y sozial que tien a seleczión española t’o nazionalismo español, me pienso que abré de refirmar más ixa reibindicazión.

Tot isto lo pensé por diferents situazions bibidas que me trucón o ficazio. A primer estió charrando con a mia chirmana. Charrín charrán surtió l’afer d’a seleczión española que chugaba contra quemisió qui ixa nueit. Cuento que fazié un zeño de fastio u simplament de manca d’intrés de tot, pues me dizió “mozet, no sabeba que o tuyo nazionalismo plegase tan luen”. M’eba bisto en manis de toda mena. Conoix alto u baixo bien as ideyas mias y d’os colectibos que i yera t’a part d’alabez, pero lo que más radical de tot le pareixió estió que no refirmase a la seleczión española.

A segunda me pasó fa poco, sentindo a radio en o treballo. Por un regular i tenemos a SER. Yera un 1 d’abril y se feban 70 años dende que os nazionalistas españols (no imbento cosa, que s’autodefiniban asinas) ganón a Guerra Zibil Española y prenzipión cuaranta años de dictadura, rebaixadas y ultracatollizismo. Por un regular tiengo a radio con o bolumen baixet. Ixe diya, de bote y boleyo, en rematar “o parte”, un chilo bien fuerte de Viva España! Me fazió blincar d’a silla. Cuasi m’acubillo debaixo d’a mesa. Que me’n fazió de miedo! Ya me pensabaque enrestiban unatra begada. Pero beteme que no yera que un progre d’a SER animando a la seleczión y limpio chilar españoladas, dica que cambié lo dial en no poder estomacar-lo. Ta que dimpués digan d’a COPE...

A zaguera ye simplamen una canta de Lendakaris Muertos, que conoixié grazias a una nueit de borina con Octubre17 (entre atros) fa bels meses. I charran d’a ipocresía de bels bascos-bascos que se dan bando d’estar-ne más que no dengún y dimpués animan a la seleczión española. Si ixe mesmo poder tien efectos mesmo en Euskal-Herria ye ta fer-se-ne. Podrá bel diya a seleczión aragonesa fer o mesmo efecto en a soziedat aragonesa? Y más important, ixo ye de deseyar? Creigo que os siñals son importants, pero o futbol, muito asoben arrocla arredol suyo a muita chent fanatica que ye imposible de razonar con els. No ye ixa a nazión que quiero y esfiendo.

Tanimientres me quedaré con a chambreta d’a botiga de
Purnas: Dos seleczions: l’aragonesa y a que chugue contra España.





No hay comentarios: