miércoles, 19 de diciembre de 2007

300 años colonizaus... y lo que queda

En momentos de rematar l’año 2007 y cuan ya han prenzipiau os actos d’o 20 d’Abiento, contina sin aparixer por garra cabo os 300 cabo d’año d’a nuestra conquista. De cabo ta cuan me foi una güelladeta t’os papels, goso beyer a TB y, en zagueras, ascuito asoben Aragón Radio y… no! Que no i dizen cosa. Nian tartir. Pero me dziba a yo mesmo, que isto d’a historia, no nos intresa que a os cuatro frikis de siempre. Istos aragonesistas enzerrinaus en remerar que estiemos un Estau, que somos una nazión y… quemisió… que talmén caldría que tornasenos a estar un Estau, no?

Pero be-te-me que a istoria, como a muller española, cuan intresa, intresa de berdat… 300 años conquerius. 300 años dende que acotolón a personalidat de un Estau y d’os pueblos que lo componeban. 300 años de rebaxadas no importan a dengún. Ni os meyos, ni o gubierno, ni a más gran parti d’a soziedat. Nomás que bellas organizazions de barrenaus se’n han feito. Manimenos os 200 años d’a eroica esfensa de Zaragón sí que cal remerar-lo. Cal remerar con “espectaculares” que les dizen por Chile. Ixos granizos cartels que surten en os tarabidaus an que asperas l’autobús u en as carreteras de dentrada a la Inmortal. Cal remerar-lo mesmo con anunzios en prensa, TB y Radio. Y antis que no se faigan ixos 200 años de resistenzia debán d’os malizos gabachos franzeses que bulcan os cambions d’a fruita balenziana, murziana y lebantina en cheneral (d’o Lebante español, ye de dar).

Emos cazegau (u nos han cazegau) a nuestra istoria más nuestra. Y lo pior ye que la han sustituyida por bella suerte de fatas remeranzas de feitos que t’a nuestra nazión talmén estión importans, pero de seguras que no tantismo como a guerra de Suzesión y as consecuenzias que tenió ta nusatros y ta otris. Cuals son as calendatas que siempre remera un pueblo? A suya naxenzia y o suyo acotole (si ye acotolau). Pos nusatros, ixe Aragón S.L., remera a resistenzia debán d’os franzeses, o casorio d’os reis catolicos, a ecspo internazional de 1908 y fateras como ixa. D’as tres esferras, mica.

Sí que remeraremos, y lo ferán entre atros Marzelino I y o suyo delfín Biel, l’asesinato d’o Chustizia. Pero en ixe ambién de “aquí no pasó cosa”, jolibudiense, de “mira-te tu que cosas tan curiosas que tien a istoria” y de “bienga, que como fa fredor, imos a marchar ascape ta casa, a bier si istos ban a remerar lo que estión y lo que les fazión / faziemos”.
Tanimientres l’enemigo ye Cataluña, que nos furta quemisió qué y os bascos que quieren estricallar ixe país que fazió Isabel y Fernandico. Y ta nabidat brindaremos con caba (aragonés, prou que sí) por Gran Scala…

Entalto Aragón conqueriu, chusmeso, siempre leal y capitalista!

1 comentario:

Anónimo dijo...

Bueno, he venido a parar por casualidad a altas horas de la madrugada a este blog, y no sé si esque la falta de sueño hace estragos o esque como dicen "de todo hay en la viña del señor" juas
Sino me equivoco esto está escrito en fabla (telita), y en este artículo recriminas la identinad nacional de Aragón que fue colonizada hace 300 años(?)
Pues nada paisano, coje una caja de frutas y a subirse a ella dando discursos por nuestras comarcas.
Te saluda fascinado un aragonés, que sobre ello es español.



No te voy a dar ningún argumento histórico porque