viernes, 12 de febrero de 2021

En leyendo “Podem abolir les presons?” de Angela Davis

Levaba tiempo querendo leyer bell ensayo sobre politica penitenciaria, asinas que quan vide que Tigre de paper publicaba un libro sobre lo tema, y que pa forro de bota lo firmaba tot un referent como Angela Davis, no dubdé en mercar-me-lo. La editorial, naixida de Catalunya en 2011, la conoixié gracias a que se sumoron a la campanya Free Anna Gabriel con la publicación de discursos y conferencias suyas baixo lo titol I parlarem de vida! que tamién merqué malas que podié. Dende alavez, sigo con ficancia las suyas novedatz, habendo-se convertiu en una d’ixas editorials que me fan maldecir lo poco tiempo que consigo tener pa leyer. Lo suyo catalogo ye pleno de titols bien intresants y de muitos d’os temas que mas m’intresan.

En Podem abolir les presons?(2020) - orichinalment Are prisons obsolete?(2003) - Angela Davis empecipia con una reflexión aplicable a muitos atros problemas socials, planteyando-se si se puet reformar lo sistema carcerario u cal dreitament abolir-lo. Contino i hai un intresantismo capitol adedicau a la historia de l’actual sistema, levando-nos enta momentos anteriors a que la garchola fuese la manera mas cutiana - y quasi unica - de castigar a la “delinqüencia”. Lo libro fa una analisi d’a politica penitenciaria basando-se sobre tot en la realidat d’os Estaus Unius, aportando prou que sí, las envistas de chenero, racialización y clase que s’aprecisa en iste tema. Envistas perfectament trasladables a la resta de paises occidentals, con bella particularidat en cada ún, prou que sí, pero compartindo toda una serie de problematicas comuns a totz los estaus capitalistas.

Dimpués de toda una vida de militancia antigarcholas, Angela Davis ye una d’as voces mas potents contra un sistema que en cuenta de solucionar problemas, en creya muitos. De tot inchusto y sin sentiu, las garcholas s’han convertiu en una parte d’a nuestra sociedat que ignoramos por cada día y a on que, manimenos, podemos acabar en qualsequier momento. Que le’n digan si no, a Pablo Hásel, a los chovens d’Altsasu u, ya en casa nuestra a los seis antifaixistas de Zaragoza que protestoron contra un mitin d’ultradreita en la nuestra ciudat.

Davis no da respuestas facils a un problema que no’n ye:
“... mas que prebar d’esmachinar-nos una sola alternativa a lo sistema existent d’engarcholamiento, habríanos d’esmachinar una serie d’alternativas que exichirían tranformacions radicals en muitos aspectos d’a nuestra sociedat. Las alternativas que no abordan lo racismo, lo dominio masculino, la homofobia, los prechuicios de clase y atras estructuras de dominio en lo zaguer analís no levarán t’a descarceración y no abanzarán en l’obchectivo de l’abolición”
Y nos convida a pensar y repensar fundo en los conceptos de delinqüencia y crimen y ficar-nos en la pelleta d’as personas presas
“Pa mirar de creyar un nuevo terreno conceptual pa esmachinar alternativas a la predor s’ha de contar con la fayena ideolochica de qüestionar por qué a los “criminals” se les ha categorizau como una clase y, en efecto, una clase d’humans que no mereixen los dreitos civils y humans que se conceden a la resta. Los criminologos radicals fa tiempo que sinyalan que la categoría de “violadors de la lei” ye muito mas gran que la categoría de individuos que se les diz delinqüents ya que, subrayan muitos, quasi totz nusatros hemos violau la lei en un momento u atro”.
La edición en catalán d’iste libro cuenta con lo prologo d’o president d’Omnium Cultural, Jordi Cuixart, preso dende 2017 por desfender lo dreito a decidir d’o suyo pueblo, baixo l’acusación de sedición. Un eixemplo bien vistero d’o funcionamiento d’a chusticia espanyola. L’epilogo ye de man de David Fernández, periodista, activista y ex-diputau d’as CUP. Totz dos complementan de muit buena traza lo libro anyadindo-le una envista mas cercana y aplicando lo discurso a problemas de firme actualidat.

Un sobrebuen libro pa empecipiar a leyer sobre un problema que ye muito menos present en lo debat publico d’o que caldría. Que, de feito, quan de cabo ta quan i acucuta, lo fa pa repetir una serie de mantras d’os defensors d’o sistema punitivo, de tot falsos y vulcable con un minimo analís d’a realidat. En ista “democracia consolidada” las garcholas continan estando, como denunciaba Xosé Tarrio : “lo vasurero d’un prochecto socioeconomico determinau, a on que chitan todas ixas personas que fan estorbo adintro d’a sociedat: por ixo la garchola aculle, mas que mas, pobres”.

No hay comentarios: