lunes, 28 de septiembre de 2015

TdBradio. A primer temporada

Con a emisión d'o seiseno programa de Tierra de barrenaus radio, doi por rematada a primer temporada. En iste curso prencipié a metat, pero a ideya ye que as temporadas sigan de dotze programas, que prencipiarán iste uno d'octubre con a emisión d'o primer programa d'a segunda temporada. Han estau seis programas an que me lo he pasau de bitibomba, he aprendiu a-saber-lo y he trobau una nueva pasión.

D'istos seis programas me levo muitos raticos buenos, y una gran experiencia que me fa admirar más a qui fa radio. Aprestar os guions, a mosica, os temas, coordinar a la chent, gravar, .... son fainas chiquetas y agradeixidas, pero que a la fin levan un fascal de horas de treballo.

A sola cosa que m'aganaría sería una mica más de retroalimentación de man de l'audiencia, que sé que existe. Tiengo ideyas pa trenta temporadas más, pero me fería firme goyo de recibir as vuestras propuestas y opinions. Asperando-las aguardo.

Prencipió la temporada, como no podría estar d'atra traza, con un programa sobre os fabloggers, remerando aquells anyos an que tot qui aprendeba u charraba aragonés se feba un blog en blogspot u wordpress y lo empliba con as suyas basemias. Quan tenebanos os programas ixos que organizaban pachinas y blogs en una pantalla y te mirabas diya par d'atro a viyer qui heba actualizau. Tamién charremos, prou que sí, de cómo han cambiau as cosas ta mal y ta bien, y de todas as posibilidatz que ubre pa ista luenga lo ret.

En o segundo programa viachemos ta Chiapas, pa conoixer a historia y a realidat actual d'una revolución que tien bella particularidat bien intresant que nos explicoron muito bien as convidadas miembras de Caracol Zaragoza. A revolución zapatista leva ya más de vinte anyos resistindo en o sur mexicano, concarando-se a un gubierno criminal que ha conseguiu que ixe país sobrepase a Colombia en violencia.

Os festivals de verano centroron o tercer programa. Repasemos o ViñaRock, o PIR y Esfendemos a tierra. Tres festivals bien diferents, pero que tienen totz os ingredients que tanto goyo nos fan. Anecdotas, alcordanzas, consellos, .... dos horetas an que nos capucemos en as mayors borinas estiveras.

Atro d'os programas que teneba platero que quereba fer quan empecipié en isto,estió iste quarteno sobre os locals aragonesistas. Dende os primers que bi heba en os novanta (A Espelunga, Borina, o local de Chobenalla Uesca, ...) dica os que encara quedan como A Enrestida y Casa Lambrote. Atro programa cargau d'anecdotas y alcordanzas que aspero alporte bell poquet a la historia de l'aragonesismo politico.

O cinqueno programa yera quasi una question de chusticia social y de homenache a la mia chirmana, a atros parients más aluenyaus y a toda la ripa d'amigas que han habiu d'ixopar d'o país en no tener-ie mica futuro. En o programa sobre as chovens exiliadas conoixiemos una mica a suya realidat que, por desgracia, ye la de masiada chent.

No quereba rematar a temporada sin una mica (más) d'alegría. Y en repasando a lista de colaborador me trobé con que bi heba dos personas con qui quereba fer radio y que encara no heban pasau por TdBradio. Ixo se chuntaba con as ganas de fer un programa sobre mosica y con que tienen un gusto muito parellano a o mio. Tot un Puzzle cosmico que se chuntó en ixe mitico programa de temazos que tantas risas nos faciemos.

Aspero que tos haiga feito goyo ista primer temporada y que continetz ascuitando la segunda. Como en o programa quiero rematar fendo agradeiximientos...

A Marco, Santi, Roberto, Tamara, Pati, Dabi A., Cherardo, Carlos, Armando, Laura, Carlons, Fernando, Fernamorau, Lucía, Ruben, Dabi F. y Guindilla por haber colaborau.

A La Enredadera por haber-me dau o primer troz de radio, aguantar-me quasi ueito anyos y haber-me educau en isto d'as ondas. Siempre mayestras, siempre referents y siempre... salut, amor y rebeldía!

A Fendo Orella, A hora charrante y toda la chent que ha feito, fa y ferá radio en aragonés. A emplir as ondas!

A toda la buena chent de Radio Topo que tant bien m'han aculliu...


1 comentario:

Fer dijo...

Uno de Canta de chelo y fuego!