martes, 24 de noviembre de 2009

Happy Time

Deciba a muller en yerbas de Florencio que yera un mal sinyal cuan se charra d'a interpresa an que treballa una en primera persona d'o plural. Cuento que muitas begadas se fa / lo foi por economía lingüistica. Ye más breu “a mía interpresa” que no pas “a interpresa an que yo treballo” u “nusatras” en cuenta de “as mías companyeras, a mía mainate y yo”. Con tot y con ixo tien muita razón en fer ixa reflexión, pues ye verdat de tot que as interpresas, u a lo menos buena parti d'ellas, preban d'estas parti d'a vida tuya, y mesmo d'a identidat tuya.

Belunas talmén haigatz visto una serie que se diz “Dead like me”, traducida t'o castellano como “Tan muertos como yo”. Ye una serie d'umor negra con muita más medolla que no parix. I charran de muitas cosas, pero bi ha un afer siempre present, que ye o treballo d'a protagonista. Ista zagaleta treballa en a interpresa Happy Time. O nombre ya ye bien somarda. A suya chefa ye una muller perén feliz y ristolera que a suya vida ye a interpresa y que no dixa de prebar que'n sía la d'a mesacha prota. Prou que en ixa interpresa son terne que terne con as fateras d'as cenas, as reunions ta compartir experiencias y asinas asinas. Ixa deleria de trafucar companyeras con amigas. En a serie se'n fan a mofla, pero a trista reyalidat ye que ixas cosas pasan en tot lo mundo capitalista y en muitismas interpresas.

De todas as cosas que fan parti d'a indetidat mía, a mía nacionalidat aragonesa, o mío ateismo, a mía sexualidat, a mía luenga, …, me niego a dixar ni un sacre a la interpresa. Por supervivencia prou que cal fer-se a rialleta y, mientres as horas de treballo fer que un ye chupiu d'esprito interpresarial y que se i siente asaber-lo d'identificau. Pero dillá d'as 14:00, a mía vida torna a estar mía y no pas de Happy Time.

Belatras, manimenos, i son bien contentas con ixa situación. He conoixiu milenta de casos an que, as treballadoras d'a interpresa fan d'ista cuasi toda a suya identidat. Cuasi toda a suya vida. Muita chent que no vive dillá d'a chornada laboral. O pior ye que, en estar asinas, antis u dimpués gosan puyar en a interpresa y quieren que todas síamos igual como ellas. Vivir por y t'a interpresa, sentir-la como si estase d'una. Ir contenta t'o treballo no porque te faiga goi, sino porque ye a vida tuya.

Huellas de barro, una colla zaragozana de rap que muitas conoixeretz, tien una canta en o disco anti-Expo an que charra d'istos (y atros) afers. Ye buenisma y tos recomiendo que l'ascuitetz. I diz a frase ixa de “tu jefe se hace el majo, sí, pero el arriba y tu abajo” (Si fa u no fa). Pues ixo. Entre que la conseguitz u la remeratz habré de jopar t'o treballo, que se me fa tardi.

No hay comentarios: