
Se suposa que a escuela conzertada ye ta emplir os foraus t’an que no plega a publica. Ye una mida que se prenió en a transizión cuan cuasi no bi eba escuelas publicas y caleba lebar t’as clases a milenta ninos. En cuentas de fer más zentros publicos as diferens almenistrazions estatals y autonomicas s’han acoflau en ixa situazión. Os zentros pribaus conzertaus, catolicos en a suya más gran parti, que ya teneban ambute poder antis d’a muerte de Franco, s’acarrazan a la popa de l’Estau como un mixín a un churi que plega de cazar. Y, de rematadera, aparixen asoziazions de pais (y mais) catolicos, asabelo carrañaus abanderando un siñal de “libertat de triga de zentro”.
L’espiritu d’a conzertazión se suposaba temporal dica que as almenistrazions podesen atender toda a demanda educatiba. Tamién se suposaba (y se suposa) que un zentro conzertau ye lo mesmo que uno publico cambiando nomás a chestión interna d’o mesmo y que TOZ abrían de poder eslexir publico u conzertau pendendo nomás en si ye amán de casa u d’o treballo, si tien u no bel puesto an que o mozet u mozeta pueda chentar y atras custions asinas. Pero, be-te-me, que os conzertaus son asabelo más caros que no os publicos. Reconoxiu. Amostrau, toz os años, en as portaladas d’os periodicos, en as TB’s y radios de cuchas, dreitas y “ni ta tu ni ta yo”.
Si parix que ye caro lebar a un nino ta una escuela publica (remeremos: X euros) ta una familia “normal”, en será más lebar-lo ta una conzertada? U no? Alabez, ya tenemos toda una napa d’a soziedat difuera d’a conzertada. Qui no puet bosar-la no i dentra y prau!. Pero bi ha familias que con tot y con ixo, fan firme poder economico y preban de lebar-les-ie. Y se troban con milenta dificultaz d’o zentro y d’a resta d’os pais. Más que más si no yes blanco, español, eterosecsual y catolico.
Como puet un zentro conzertau estar más caro que no uno pribau, si tot ye controlau por l’almenistrazión? A iste sistema le claman de muitas trazas: uniformes carismos, APA’s con autibidaz estraescolar obligatorias (y bien caras)...
Y agora, ixos pais que no dixan que buena parti d’a poblazión pueda dentrar en os zentros conzertaus que tamién son pagando con os impuestos suyos, nos fablan de libertat de triga de zentro. Iz-tos-ne a muyir fardachos!
Como istas cosas fan que me bulla a sangre y m’encarraño asabelo, tos dixo con un bideo d’una diputada d’o PSOE capina como un canasto charrando de Eva Almunia y a suya graniza chestión. Eva Almunia, ta qui no lo sepa ye consellera d’Amostranza d’Aragón y tien bel cargo aintro d’o PSOE estatal. Y, con o permiso de Biel, ye d’o pior que emos teniu en iste país.
No hay comentarios:
Publicar un comentario