Sin entrar si ixa tecnolochía ye millor u pior pa acabar con la porquería de casa nuestra, ¿quántas personas entre lo publico destinatario podrían comprender-la? ¿Quantos realment entienden los conceptos de catalisi u formaldehido? Ni sisquiá lo prefixo "nano". Tiengo un titol de incheniería, que no me fa ni millor ni pior pero sí me ubica entre un segmento de población que potencialment entendería toda ixa charrameca y no tiengo ni ideya de que son charrando. Asinas que, ¿pa qué me cuentan que l'aspiradora ista tien los nanotunels? ¿por qué ye important que sigan cataliticos? ¿qué intrés i hai en destruyir lo formaldehído?
Fer servir terminolochía tecnica a pirol ye una d'as tecnicas comercials mas cutianas y que mas risa me fan. Si paratz cuenta, en qualsequier pausa publicitaria d'ixas eternas d'os grans grupos de comunicacions, en trobaretz buena cosa, d'anuncios parellanos. Gosan ir acompanyadas de dibuixos u animacions tant inutils como la locución. S'aproveitan de l'analfabetismo scientifico y tecnolochico d'a mayoría d'a población. Si l'intrés fuese comunicar a l'espectador meyo las bondatz d'a tecnolochía asociada a ixe aspirador, se faría en un luengache que podese entender. A fe que en ixa multinacional tienen chent - u chanfles pa achustar-ne- que pueda "traducir" los avantaches tecnolochicos. Como ixa no ye la intención lo spot fa servir una terminolochía difuera d'o suyo alcance precisament porque sabe que en ye. L'anuncio en qüestión podría decir-me tranquilament que l'aparatet tien "pico tunels esplumfirricos que destruyen los catrubios metagolmicos" y me proporcionaría la mesma cantidat d'información util si fuese pensando en mercar una aspiradora.
En Idiocracia, cinta d'humor distopico que dibuixa un mundo futuro a on que toda la humanidat s'ha quedau ababolada, en dan notorio, d'ixa tendencia. Lo protagonista preba de convencer a uns personaches bien papis de que ruixiar las plantas con un refresco no las fa creixer y que talment siga millor fer-lo con augua. La resta le responden con los slogans publicitarios d'o refresco que diz que "tien electrolitos, que ye lo que las plantas quieren". La scena (abaixo la tenetz) ye buen reflexo d'ixa falta de reflexión que acompanya a l'espectador meyo en veyer y analisar la publicidat y de como nos cambean uellos por coda a pur de retolica pseudo scientifica.
La publicidat, que como tantas atras cosas ye desregulada de tot, habría de fer-se servir pa indicar las propiedatz y caracteristicas de l'obchecto u servicio publicitau. Pa destacar las qualidatz que lo fan millor u diferent d'atros pareixius. No pas pa vender conceptos como libertat, participación u alegría asociaus a ubrir-te una cuenta corrient, por eixemplo. Y lo ha de fer en un luengache que lo publico destinatario pueda entender. Igual como pasaba con las hipotecas, que dengún no entendebanos, ni entendemos, qué costodias yeranos firmando, la mayoría no entendemos las caracteristicas tecnicas d'a mayoría d'obchectos que mercamos dia sin atro. Cuento que demandar qualcosa asinas será comunista, bolivariano u cosas asinas.
Por agora seguiré, dica que s'esmarchine, con la mía aspiradora, que consiste en un tubo gran que se trusque lo que i hai por tierra. Tien un botón de on/off y una ruedeta que, si la chiras, puyas u baixas la pitera d'o tubo. Lo d'ir cambiando la bolsa de cabo ta quan ye una mica molestoso - y antiecolochico - pero dica que no m'estudie si los nano tunels cataliticos son millors u piors y qué le ha feito lo formaldehído a la humanidat -u a lo mío gato- pa que calga destruyir-lo, tiraré con isto.
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