Por muit feito que i siga, a hipocresía cristiana nunca no deixa de sorprender-me. A redota y retirada d'o laicismo que somos vivindo en zagueras, con una extensión d'a hechemonia d'una relichiosidat de baixa intensidat, les ha feito perder, mesmo mas, la poca vergüenya que teneban. Nomas asinas s'entiende la intensidat y exito d'as campanyas en defensa d'a subvencions d'os colechios privaus, u d'o furto d'edificios y propiedatz inmobiliarias.
En un nivel muito mas baixo ye lo reconoiximiento implicito d'a necesidat de sobornar y fer chantache a la catrinalla ta que pasen por l'aro suyo y vaigan, china chana, interiorizando os ritos y creyencias suyos. La zaguera que me clamó l'atención ye una falca radiofonica d'o restaurant Macanaz. En ella, se i siente a una nina que no quereba fer a primera comunión, pero que li han feito venir a plego. Quan su pai le'n pregunta, a nina insinua que lo ha feito porque se suposa que la celebrarán en o restaurant que se i anuncia.
O feito de que a garra nino se le ocurriría motu proprio, fer a primer comunión sino bi hese una contrapartida en forma de presents y fiesta, ye acceptau comunment. Pero fer-lo tant explicito me pareixe ya una "sacada de chorra" d'o cristianamen.
A quasi totz los ritos relichiosos les trobo bell sentiu. Lo baltismo ye a bienvenida t'o mundo; lo matrimonio, una celebración d'un compromis de vida en parella; los funerals, la necesaria despedida d'un ser queriu, .... Pero no pas la comunión. No se fa a garra edat critica, ni bi ha equivalencia con fenomenos naturals, como lo naiximiento u la muerte. Ye un rito 100% relichioso. Pero antimás ye inexplicable de tot ta un crio. Tamién ta un adulto d'o sieglo XXI, pero ixo ye atra historia. Cal recordar que en a comunión, - en la primera y en todas las demás - as cristianas minchan una hostia y beben vin que, literalment, se transforma en a sangre y carne d'o suyo dios. Yo, de verdat, no sé a qui se le ocurriban istas cosas y como se popularizoron tanto.
Tot y que normalizau socialment, ta un zagalet de 9-10 anyos no tien mica sentiu sino bi ha una celebración dezaga. L'acto d'a primer comunión, per sé, no atraye a dengún. D'asti que por cada diya as celebracions sigan mas grans y pareixcan mini-vodas. Cal aumentar a presión sobre as fillas d'ateas u laicas que deciden que as suyas fillas decidirán quan puedan entender lo que a relichión ye y represienta.
No soi descubrindo garra cosa que no siga vox populi, y que mesmo os cristians reconoixen. Pero con tot y con ixo, contina sorprendendo-me una falca en a radio que reconoixca d'una manera tant caboliosa o chantache a la catrinalla ta fer-les participar en actos relichiosos. Ixo, y que as cristianas mas furas no s'encarranyen por ixe anuncio.
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