domingo, 5 de junio de 2016

As constelacions familiars. Atro perigloso timo

No adubo a leyer y escribir sobre tot l'amiro de hippieterapias y newage-ismo que me trobo por tot. Contino fendo-me cruces de cómo todas istas cosas s'ixemenan a tot meter, y sobre tot, de cómo troban tantas seguidoras entre chent que considero a saber que intelichent. Cuento que ye por a mia incapacidat d'entender qualsiquier mena d'espiritualidat. 

Una d'as zaguers que he feito ficancia son as constelacions familiars. Por muitos puestos trobo cartels y anuncios de libros y tallers, asinas que pareixe que de publico, be de tener-ne. Siempre prebo de no ir con prechuicios quan leigo istas cosas, pero ye que, malas que te leyes dos ringleras sobre o funcionamiento d'ista falsa terapia, ye claro que ye un bufaperras.

As constelacions familiars vienen a decir que tot lo que te pasa ye provocau por lo que han viviu os tuyos antepasaus. Si a yaya tuya, encara que nian la haigas conoixiu, pasó fambre, tu tendrás problemas de pancha u cosas asinas. Ta ixo, a terapia pende en que una colla de chent te "constela". En cada sesión se pueden "constelar" varias personas. A qui le constelan, a resta de chent fa d'a familia suya y prencipia un chuego de rol que se puede prolargar buena cosa d'horas. Una dinamica de grupo levada a l'extremo y, como en tantismas relichions/sectas, que remata con un extasi, a soben empliu de glarimas y emocions.

Como lo mozo que lo inventó y muitos d'os suyos seguidors yeran una mica nazis (viyer o post sobre a historia d'as constelacions familiars), tot s'ha reinventau. Igual como quan a homeopatia habió de tirar d'a "memoria de l'augua" en fer-se evident que os "medicamentos" homeopaticos no yeran que ixo, augua. As masclistas y homofobas constelacions familiars se disbrazan de hippies y ixublidan ixe orichen. As nuevas partidarias d'as constelacions, manimenos, no deixan lo esencial. He preso como eixemplo bell texto d'una web, que creigo representativa, Mar de Luz..

Remitiéndonos a un ejemplo en concreto: en el trabajo de constelaciones familiares vemos como una persona que lleva el mismo nombre de una abuela o abuelo, vive de una manera muy similar un hecho en concreto que su ancestro no pudo resolver. No tiene por qué vivir el hecho de manera exacta a como lo vivió su ancestro (en muchos casos sí), pero profundizando un poco más en su vida cotidiana, afloran las mismas sensaciones y sentimientos que ya vivió su ancestro repitiéndose el mismo patrón, independientemente de que tan distinta sea su forma de vida a la del ancestro con el cuál se ha creado una fidelidad inconsciente.Por ejemplo: si un abuelo en  un momento de su vida perdió una gran cantidad de dinero por una mala decisión, es posible que el descendiente tenga problemas laborales como si una especie de mala suerte lo persiguiera en los empleos que pueda tener.Si una abuela se quedó sola con los hijos porque el marido (abuelo) se marchó o murió de forma repentina, es probable que alguno de sus descendientes tenga problemas para mantener una relación estable y duradera. Independientemente de la forma en que se llega a esta separación, el hecho de fondo es el mismo, el abandono de la pareja.

Deciba Siniestro Total que A sociedat ye a culpable, y ta ista chent, pareixe que yeran entivocaus. Soi muito luen d'a ultraculpabilidat d'o catolicismo. Odiaba ixe momento d'a misa an que te feban repetir "por a mia culpa, por a mia culpa, por a mia gran culpa. Por ixo ruego a Santa María, ...". Ye verdat que tot lo que te pasa u que tot lo malo que bi ha a lo tuyo arredol no ye culpa d'uno. Pero de ixo a culpar d'os problemas tuyos a la parentalla, cercana u aluenyada, viva u muerta, bi ha muito.

En istos diyas que vivimos, bi ha toda una corrient de pensamiento muito común que no se responsabiliza de cosa. Mesmo en os sectors laborals y economicos a responsabilidat preba d'amerar-se u de distribuyir-se de tal traza que a la fin dengún no en tienga. Dengún no concara os problemas. Que vienga atro a resolver-los. U, como en iste caso, "a yo no me mires, que isto ye asinas porque yayo chugaba a cartas".

Como buena pseudoterapia, os datos, as solucions, as respuestas, ... son difusas y interpretables. A mas concreción, más posibilidat d'entivocar-se. Gloriosa la frase de No tiene por qué vivir el hecho de manera exacta a como lo vivió su ancestro (en muchos casos sí). Yo te digo X, si ye asinas, as constelacions familiars funcionan. Sino, seguimos enta bingo.

Tamién, en ixe lavau de cara que le fan a las constelacions familiars, preban de calar-ie a sciencia. L'inconsciente ye a las constelacions familiars lo que a memoria de l'augua t'a homeopatía. Como a mayoría d'a chent no sabe de Quimica u Fisica, aprofitan ixo ta meter la parolería pseudoscientifica:


El inconsciente es un absoluto que no define forma, espacio, ni tiempo y esto es muy, pero muy similar a como se comporta el universo a nivel más básico en sus partículas elementales. De hecho muchas investigaciones sobre el inconsciente hoy día, son comparadas con la física cuántica, donde las reglas del mundo que nos rodea cambian cuando nos adentramos en los bloques de construcción de nuestra realidad, el nivel atómico o nivel de las partículas fundamentales.

Ya tenemos dos clasicos d'a pseudosciencia: a indefinición y a fisica cuantica. Imos a por o tercer. En iste caso le falta estar milenaria y oriental, pero tot s'andará.


Así pues, la sanación llega de manera tranquila natural y sin un esfuerzo intelectual. Nadie que asista a una constelación se va con deberes a casa de cómo tiene que actuar, ya que la mente esta supeditada al inconsciente.
A facilidat. Tot ha d'estar facil en a sociedat que nos construyen. Pero ni l'anglés s'aprende con mil parolas, ni l'aragonés en dos cursos, ni se sale d'un trauma psicolochico en una tarde, ni d'una depresión con un teatret.

Talment lo pior de tot lo que me he trobau en ista busca sobre as constelacions familiars ye o tracto que fan d'os fenomenos de violencia. Ya no tractan como malotía la homosexualidat, por eixemplo, ya que cuento que con ixe mensache perdeban a la metat d'o suyo publico. Pero sí que continan, como feban os fundadors d'iste pastiche, culpabilizando a las victimas d'una violencia fisica. Me quedo sin sangre en a pocha en viyer que trunfa una terapia que te saca la responsabilidat sobre qualsiquier cosa que te pase, fueras de quan te foten un sobo. En ixe caso, "a victima buscó inconscientement a o perpetrador".


Es importante recalcar que para poder realizar un movimiento de integración en el inconsciente de una persona en un hecho violento, hay que exponer la causa por la cual la victima también busco inconscientemente al perpetrador, ya que toda la responsabilidad no es solo del “malo”, si no que se le instrumentaliza como un símbolo de un hecho que el inconsciente necesitaba realizar. Así el peso del juicio, el no querer reconocer la parte de la responsabilidad que tiene cada parte, desaparecen y dan paso a la reconciliación y la integración de un hecho de esta envergadura. En ese preciso instante llamado técnicamente instante santo, la línea directa que abastece al inconsciente del cliente, transmuta su función de dolor a un estado de vínculo positivo, y desde ese preciso momento comienza a recibir una nueva  información en esta rama familiar, información compuesta básicamente por un sentimiento de unidad, amor y confianza.

As conseqüencias d'isto las podetz leyer en l'articlo debantdito sobre a historia d'as constelacions familiars y ye, d'atra man, evident. A humillación perén d'as victimas d'a violencia masclista. Cal recordar que ista pseudoterapia ye bien present en librerías alternativas, festivals, centros socials, etc.. an que de maitins fan tallers contra la violencia masclista y de tardes de constelacions familiars. Cudiau con a chent que deixamos entrar en casa, por favor.

Dos parrafos en l'alpartau de "divorcios" d'a pachina Mar de Luz, me fan tremolar de lo que se pueda decir y fer en ixas sesions.

La experiencia en el trabajo con el inconsciente nos lleva a encontrar siempre la misma causa: un ancestro (madre, padre, abuela o abuelo, bisabuela o bisabuelo, tatarabuela o tatarabuelo), que fue infiel y tuvo hijos fuera del matrimonio. En el caso de los ancestros de sexo femenino tuvieron una infidelidad y fruto de ella, nació un niño.A veces es conocido por toda la familia que esto ocurrió así. Pero en otros casos, se guardó como un secreto familiar, siendo esto el mayor motivo de la repetición del patrón de las infidelidades en los descendientes.
Los malos tratos sean del tipo que sean, están indicando casos serios de faltas de respeto y desprecio entre lo masculino y lo femenino en los ancestros de la persona que los sufre, y del que los comete también.Al liberar estos hechos que han permanecido latentes en el inconsciente de la persona, la tendencia a atraer parejas maltratadoras pierde fuerza, comenzando a relacionarse con el exterior, pero sobre todo consigo mism@ de una manera distinta, desde el respeto y el amor.


Como con quasi todas as pseudoterapias, me trobo con que a mayoria d'a chent no las percibe como periglosas y por un regular las accepta sin qüestionar-las y sin tasament información d'o suyo orichen y a suya practica. Hue, ye bien facil de trobar información sobre quasi tot. Cal buscar, prou que sí. Y a soben t'has d'ir t'a cinquena pachina de google ta trobar a critica adequada, a información amagada u os casos de chent que las ha pasau bien mal por culpa d'istas barbaridatz que consentimos tant acriticament.

As personas, y en especial as que nos consideramos revolucionarias, hemos de qüestionar siempre tot. A nivel politico, social, economico,... y tamién psicolochico y medico, prou que sí. A curiosidat ye o motor d'o conoiximiento asinas que, cada vegada que sintatz charrar de qualcosa nueva, sobre tot si ye una "terapia", investigatz-ne una mica. 

Remato con un video de Eparquio Delgado, Psicologo y divulgador, an que charra de qualques falsas terapias, entre ellas la d'as Constelacions familiars.







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