En fa ya bell tiempo, escribié un post aqui mesmo sobre relichión. Como de cutio, Florencio respondió y a o rato, le contesté yo de muit malas trazas. Prencipiemos a charrar-ne por mail. Una d'as cosas que me dició me trucó a-saber-lo, Deciba que no me reconoixeba en o furo d'as parolas mias y l'odio que treminaban. De razón, en teneba buen amiro.
Florencio y yo nos conoixiemos en Chobenalla Aragonesista fa a saber que anyos. Compartibanos una actitut vital: la de mirar de trobar vias intermedias ta plegar en consensos entre as diferents sensibilidatz que tenebanos en aquella organización. Ixa actitut la continé tenendo quan estié en o sindicalismo estudiantil, en "Unibersidá - Coleutibo Aragonesista", y habié de negociar con organizacions de profesorau, estudiantau y personal d'administración y servicios de toda mena.
Os camins de Florencio y yo s'esbarroron. Prencipiemos a vivir en ciudatz diferents y a trobar-nos muit poquet. Pero tanto por internet como as vegadas que nos trobamos, Florencio siempre ye un "Ferfet Chusepet" que me recuerda a persona que soi y a que quiero estar.
En l'atro cabo, i yeran os trols que, en ixas envueltas, ya prencipiaban a existir. Internet no yera lo que ye agora y s'acubillaban más que más en a famosisma Ziber - Rufierta (1). Odiaba a aquells trolls. Por un regular anonimos, sin alportar garra propuesta, siempre criticando y incapables de decir-te lo mesmo dimpués por a carrera an que te los trobabas. Zaragoza ye chiqueta y Indepelandia más.
O tiempo pasó. Tenié quantas experiencias y, por bell tiempo, habié de deixar l'actividat asociativa y politica por qüestions laborals. Quan i torné, l'ambient yera mesmo pior que quan lo heba deixau. Fablilandia (2) continaba trencando-se y as prebatinas de compleganza siempre remataban en no cosa. Nuevos y viellos actors feban y fan servir o rete como un d'os campos de batalla y yo, en estar parte de fablilandia, embrecau y firme defensor d'una anvista de l'aragonés, decidié de dentrar en a guerra.
Poco tiempo dimpués Florencio tornó a escribir-me por una d'as mias famosas troleadas. Torno a decir-me que no me reconoixeba. Y en zagueras o troleo ya s'ha tornau parte d'a mia rutina. Un troleo que me fa malmeter o radiu tiempo que tiengo ta l'aragonés u t'os mios vicios (lectura, cine y bieras, basicament). Un troleo que goso de fer a chent muito mediocre que no mereixe ni un sacre d'o tiempo mio. Un troleo an que a soben defiendo a chent que ya sabe, u habría de saber, defender-se sola. Y un troleo con que no feré venir a plego a dengún, encara que si que tienga bella fan que m'anime a continar, lo que siempre s'agradeixe. No quiero tornar-me ixa persona ronyazas que vive basicament d'odiar a l'otri. Tiengo cosas muito millors que fer y que fan muita más honra a l'aragonés.
Creigo que l'aragonés no se mereixe a las personas a las que troleo de cutio. Pero tampoco no se mereixe que chitemos bencina a una chera que ya podría haber cremau toda la selva. Talment siga tiempo d'augua, de fer a parte d'o colibri, de pensar que foi más honra aduyando a fer consensos que troleando y dando de minchar a trols ta que se creigan importants. Asinas que, dende iste momento, anuncio un "cese temporal en l'actividat trolera" de man de Tierra de barrenaus, que todas sabetz qui soi. Habré de fer firme poder ta no tartir con seguntes que fateras d'as que cal leyer por astí.
No significa isto que haiga revlau u que haiga cambiau en as mias conviccions cuanto a l'aragonés y a la politica lingüistica que s'habría de fer en iste país. Contino pensando basicament lo mesmo. Pero creigo que, precisament por ixo, he de trobar millors trazas de defender-lo. Cal saber quan se fa más honra en cada puesto. Talment ixa siga a sola lición que pueda dar a muita chent en fablilandia. No ye poco.
(1) En charremos bell poquet en o primer programa de Tierra de barrenaus radio.
(2) Yo tamién odio o termen Fablilandia, pero ¿a que todas nos entendemos asinas?
No hay comentarios:
Publicar un comentario