O Heraldo ye tot un clasico en o pasquinismo. Talment truquen más o ficacio as portaladas de ABC u La Razón, pero Heraldo, encara que muito más sutil, ye un d'os reis d'o pasquinismo. Ixo sí, siempre contra Catalunya y lo catalán, y por a indisoluble unidat d'Espanya. Heraldo y o nuestro gubierno aragonés tienen como doctrina cultural y lingüistica a la FACAO, que ye como tener a Hitler d'asesor t'a convivencia u a la ilesia cristiana fendo a politica sexual y reproductiva (oh wait!). Asinas que de cabo ta quan, nos regalan (u torturan) con articlos tan vergonyosos como iste. Articlos que, por cierto, as chunteras penchan a escape bien carranyadas en os suyos FB, malmetendo contra os catalans.
Feré, pues, un chiquet analís d'iste articlo, como podría fer de tantos y tantos que fa l'Heraldo acusando, ta forro de bota, de manipoliación, a atros:
- "Unas cartas desatan a polemica": Si l'Heraldo no'n da treslada, no. Uns particlars (Caramba publicitat) fan unas cartas y, si no estase por os barrenaus d'a FACAO, ixo no da ni ta una noticieta curta. Muito menos ta media pachina a toda color.
- Chaime I: No estió o monarca soberano d'os territorio catalans? Qual ye o problema de que os catalans faigan servir a Chaime I como o suyo soberano? Chaime I naixió en Montpelier, que no ye Aragón, estió Rei d'Aragón y Conte de Barcelona y, alavez, soberano de Aragón y Catalunya, antimás de Valencia, Mallorca y Montpelier. Por as suyas obras los conoixeretz, y tanto por o testamento, como por as mugas establidas, pareixe que Chaime I, tampoco no le feba guaire aprecio a Aragón, no? En qualsiquier caso, as nacions y a identidat nacional d'o sieglo XXI, mica tien a viyer con as d'o sieglo XIII y nunca no sabremos si Chaime, soberano tanto d'Aragón como de Catalunya, se sentiba más u menos aragonés u catalán u si se sentiba aragonés Y catalán, igual como agora bi ha chent que se siente espanyola en estar bella mica de cada puesto. A identidat ye una cosa muito complexa y decir, con os uellos d'o sieglo XXI, lo que yera u deixaba d'estar ye, como poco, arriscau.
- Sobre l'orichen d'as quatre barras: O mesmo Heraldo se contradiz. En o titular diz que as cartas catalanas "s'apropian" d'o sinyal ta dimpués charrar d'a hipotesi de Wilfredo y d'o siello de Ramón Berenguer IV. Ells mesmos reconoixen que ye una "hipotesi discutida", ye decir, que no ye falsa. L'orichen d'as barras ye, a diya de hue, incierto. Lo que ye seguro ye que representoron a una Casa reyal y que se facioron servir como sinyal en totz os territorios d'a Corona d'Aragón. Decir que o sinyal ye catalán no ye mentir. Decir que ye aragonés no ye mentir. Decir que ye SOLO aragonés u catalán sí. Distingamos, por favor. Decir en o titular que os catalans "s'apropian d'o sinyal" y en o texto que "esfienden una hipotesi no comprebada" ye pasquinismo y d'o malo.
- Els Països Catalans. Ya he dito, y si no lo digo, que esfender un prochecto de estau basau exclusivament en a identidat lingüistica, me pareixe una error. Pende como s'estructure ixe prochecto una error grieu. Con tot y con ixo, cadagún tien tot lo dreito d'o mundo a esfender o suyo prochecto nacional. Y si trunfa y ye lo que la chent quiere, entabant. Dito isto, que no caldría pero lo digo, por un regular "os países catalans" ye un termino ta denominar un aria LINGÜISTICA y no pas nacional. Y no lo digo yo, ni lo mio profe de catalán, que tamién, lo diz Caramba Publicitat y lo reproduce l'Heraldo "Chuego pensau ta fer una amistosa partida de cartas en qualsiquier puesto d'a zona conoixida como los países catalans entendius como los puestos a on que a chent charra u entiende o catalán". ¿Qual ye o problema d'isto? Son charrando de luenga y en totz os puestos d'ixe mapa se charra catalán. Ah, no! Aspera... Ye una nota de prensa d'a FACAO / PNHC, que tanto goyo les fa a lo Gubierno y l'Heralgo y que sostienen que en Fraga y Soses se charrran dos luengas diferents, pero en Buenos Aires y Santander la mesma.
- Ta forro de bota, continan o texto d'antes con a lista de territorio de parla catalana, que son marcaus en royo en as cartetas, y adhiben: "Con una color diferent han marcau a Val d'Arán, a on que se charra l'aranés, y tamién la de Benasc, como extensión de l'anterior". ¡Y dimpués os enemigos son os catalans! Preba de que ye un mapa LINGÜISTICO, como deciba antis, ye isto. A parte más occidental de Valencia no i sale. Tampoco no se i incluye a Val d'Arán a on que, como bien diz l'Heraldo se charra occitano, en a suya modalidat propia. Y no sale Benasc, no porque siga a o canto d'Arán, sino porque SE I CHARRA ARAGONÉS, so fillos de! Istos son los que esfienden Aragón d'os catalans? Hodo!
- Guillermo Fatás y la FACAO fan declaracions muito carranyaus a l'Heraldo y o profesor universitario, exdirector de l'Heraldo y cutiano escritor de columnas en contra de Catalunya y Euskal Herria y por a sacrosanta unidat d'Espanya diz que ye "ignorancia intresada" lo d'os Países Catalans, "como sería clamar "país espanyol a Mexico u a Archentina". Me foi contento de sentir que bella persona critica a la fin as cumbres hispanoamericanas y que apuesta por sacar totz ixos sinyals d'a Fuent d'a Hispanidat d'a nuestra ciudat, territorios a los que nomás une una d'as luengas que se i charra. Se me ocurre que se les podría clamar Hispanoamerica, pero ixo sería una faltada igual como la de Països Catalans. Suerte que a dengún se le ha ocurriu ixo! Modo somarda MAX.
Iste articlo ya lo quereba haber escrito quan, fa bells meses, Heraldo se carranyaba tamién porque en un libro catalán de texto feban servir o termino "corona catalano-aragonesa". Termino que, en a mia opinión, ye desafortunau de tot y, encara que lo razonen tot lo que quieran, ye forzar masiau o luengache historico. Que pesase tanto os territorios y a nobleza catalana como l'aragonesa ye una cosa, fer servir un termino que no tien mica rigor y menos quan existe unatro que si que'n tien (Corona d'Aragón) ta yo, ye una error y talment un complexo d'inferioridat que no les cal.
Aclarida por enesima vegada a mia opinión sobre a corona catalanoaragonesa y os Países catalans, l'Heraldo subrayaba ixo y, en a mesma imachen, se i deciban cosas como que d'o casorio d'Isabel y Fernando "naixió Espanya, o primer estau-nación d'Europa". ¡Y istos son separatistas! Antiparte de que en ixe casorio faltaba, por eixemplo o Reino de Navarra, u lo de Granada, encara no conqueriu, d'astí no naixió que a unión de dos coronas y prou. No aburriré contando que Aragón y Castilla continoron con as suyas propias leis, cortes, patatin patatán dica lo XVIII, porque qui no sabe ixo, ha deixau de leyer fa rato. Antimás de charrar d'estaus nación en o sieglo XV, lo que metería royo como un ababol a qualsiquier historiador, esfiende ixe libro "tant catalanista" que o naiximiento de "Espanya como estau moderno y centralizau [¡En o sieglo XV, remeratz-lo!] exichiba fer desapareixer o sistema feudal: por ixo os reis catolicos se concaroron con os nobles y les sacoron os suyos poders". Sin sangre en a pocha que me deixan, de verdat.
Y ista ye, sinyors, l'anvista que tien o Heraldo, un tal I. Ara y, por desgracia, buena cosa d'aragoneses, sobre a historia d'Aragón y Catalunya y as nuestras relacions. Heraldo contina clamando a lo pueblo aragonés a l'odio sin sentiu y a la xenofobia.
Si en iste canto d'a muga no aturamos antes con antes con istas fateras y ixe odio sin sentiu que tant bien fa servir l'espanyolismo, y si en l'atro canto d'a muga, no s'alcuerdan de nusatros y a nuestra historia común más a soben y nos tractan con o respeto que mereixemos como pueblo, mal iremos.
Apunte:
ResponderEliminarCuan Fernando II e Isabel I se casoron (1469) Fernando encara no yera rei d'Aragón, yera o suyo pai Chuan II, no eredó los territorios peninsulars dica 1479. Pero ye que Isabel tampó no yera reina de Castiella, o suyo reinau prenzipió en 1474.
Por ixo lo libro encara ye pior, porque allora diz que o primer estau-nazión d'Europa antiparti de naxer en o sieglo XV (!!) estió lo reino de Sizilia, ya que en 1469 l'unico que teneba o titulo de rey yera Fernando, como rei de Sizilia. Fernando II de Sizilia...
571M'ha cuacau l'articlo a-saber-lo, manimenos bi ha una coseta que no m'ha feito mica goi por esroi que t'has tresvatiu en o tuyo discurso.
ResponderEliminarMetes: "Por as suyas obras los conoixeretz, y tanto por o testamento, como por as mugas establidas, pareixe que Chaime I, tampoco no le feba guaire aprecio a Aragón, no?".
No puedo saber o que le pasaba por o tuzuelo a Chaime I con Aragòn, pero me entrefilo que o feito que suyo pai, Pedro II, ne le teniese guarie efecto, os problemas que teniò con a nobleza aragonesa y o feito que ese estau feito preso por as tropas aragonesas en una ocasiòn, tienga bella cosa qu'en veyer con o suyo testamento.
Tamièn estoi que tengo dreito a tener-le bella quimera a iste gran rei que negò a Aragòn abrazar el mar, ni sisquiera un beso chicorròn, sin que por ello me digan estar
anticatalanista. Tiens razòn en que cal dixar as cosas plateras pero tampoco no cal estar màs papista que o Papa. No te puedo decir que consecuencias economicas y demograficas ese habido t'Aragòn pero pexino que t'en puedes imachinar.