Ignacio Escolar
escribió iste articlo en aviento de 2008 ta Publico y lo reeditó o mes pasau en Eldiario.es, quan o Tribunal Consitucional refusó as tesis d’o PP y
reconoixió a constitucionalidat d’o dreito d’as parellas d’o mesmo sexo a
casar-se y adoptar fillos. Me pareix un sobrebuen texto, tanto sobre
iste afer concreto como sobre atras cosetas.
Lo
natural ye librar con dolor, morir-se antis de fer as 30 anyadas, a
porquería, as malotías. Lo natural ye que un de cada diez ninos no
sobreviva a lo parto, que una de cada vinte mais muera en librar. Lo
natural ye que nomás sobrevivan os más cerenyos, que os ciegos no
leigan. Cosa más natural que o sarrampión, que o cancer, que as queras,
que a peste, que a malaria. A luita contra natura ye o verdader motor
d’a historia. Ye lo que de verdat nos diferencia d’a resta de sers
vivos: a nuestra capacidat ta sobrevivir a la naturaleza, por dura que’n
siga, y en qualsiquier parti d’o mundo. Por ixo bi ha humanos en
l’artico y en l’ecuador. A intelichencia ye o meyo, no pas a fin: ye a
traza más util que han trobau os nuestros chens ta perpetuar-se, ta
inmortalizar ixe ininterrumpiu herencio d’ADN que un diya consiguió
salir de l’augua, enchegar o fuego, cincelar sobre piedra a primer
parola, plegar en as estrelas ¿Chugar a estar dios? Levamos fendo-lo
dende l’inte que l’homo sapiens inventó una ferramiento y esdevinió
creyador. Porque garra atro ser vivo heba modelau a suya realidat de tal
traza como ta que lo humano se fese a mida d’as cosas.
O
miedo tamién ye natural, una atra estratechia chenetica de
supervivencia. Y d’ell naix una traza de miedo más refinada, que ye a
superstición. Vinte sieglos de Ilesia Catolica nos alufran en esfensa
d’o natural, de l’orden establiu, d’a comodidat d’as marguins exploradas
d’o conoiximiento, d’o dogma contra la razón. A mala noticia ye que
reculamos; d’antis más bi heba a lo menos espacio t’a dubda. “Porque, no
podendo de garra traza a verdat oposar-se a la verdat, cal que siga
entivocada u a interpretación que se da a las parolas sagradas u a parti
contraria”, admitiba León XIII sobre as contradiccions entre os trobos
d’a sciencia y a fe catolica en a suya enciclica Providentissimus Deus,
en 1893. Más d’un sieglo dimpués, a doctrina vaticana s’ha tornau muito
más inflexible.
Fa
decadas que trunfan en Roma as tesis d’a contrarreforma debant d’a
ubridura d’o Concilio Vaticano II. Ganoron os que argumentan que a
Ilesia Catolica recula porque rebla, que ixas prebatinas ta amanar a
dios t’a sociedat son a causa d’a perda de fidels, que no ye a fe a que
ha d’adaptar-se a los tiempos sino los tiempos los que han d’aturar-se
t’a fe. Ye a montanya a que ha de mover-se, no pas Mahoma. A verdat no
ha d’oposar-se a la verdat. Y a verdat ye en a Biblia, no pas en a
sciencia, sentencia agora Ratzinger debant d’a viella dubda de León
XIII.
Toda
tecnolochía prou enantada no se puet distinguir d’a machia, deciba
Arthur C. Clarke. Y a machia ye a matriz d’o miraglo, por ixo fe y
sciencia siempre han feito malas pachas, porque compiten entre sí en o
mercau de l’asperanza. O miraglo d’a vida, a machia suya, ye hue una
tecnolochía prou enantada como ta que dos mullers puedan compartir a
maternidat natural d’un borche, ta que una meta a fonsera y l’atra o
suyo ADN. Luego plegará o venient trango: que una muller pueda tener un
borche barrachando a suya carga chenetica con a d’atra muller, a suya
parella, sin que calga un hombre. Ya s’ha feito con churis. O venient
trango ye encara más enlucernant pero no por ixo guaire más aluenyau:
partindo d’una celula, d’un chicot troz de pelleta, se podrán creyar
espermatozoides con los que una muller podría fecundar-se a sí mesma,
sin que calga l’ADN de no dengún. ¿Contra natura? No guaire más que a
penicilina u lo viache t’a Luna. Nomás cambea a nuestra capacidat ta
sorprender-nos.
Lo
natural no ye bueno por naturaleza, pero tampoco no malo. Cosa más
natural que o ser human, que a suya rasmia diyaria por acarrazar-se t’a
vida. Lo natural ye morir-se pero tamién luitar contra la muerte, por
ixo agora vivimos quasi cient anyadas. Bells chenetistas aseguran que
ixa calendata de caducidat d’os sers vivos, que ixa muga t’a
inmortalidat, responde a una lochica darwinista, pues lo que no muere no
evoluciona y cal transformar-se en fiemo ta deixar puesto t’o nuevo. En
o sieglo XX estió prou con antibioticos y escoscar-se as mans ta
duplicar una asperanza de vida que dengún no sabe dica a on se puet
prolargar en iste sieglo.
Lo
natural tamién yera que un amor durase toda la vida, pero ye que antis
más a vida duraba muito poco. Respondeba a una lochica: creyar familias
prou estables como ta protecher a la prole. Lo natural, en qualsiquier
caso, ye muito más simple que no un matrimonio: pende en ixe impulso
ancestral, grabau a fuego en o nuestro herencio chenetico, que luita por
perpetuar o nuestro ADN. T’a naturaleza, la resta ye por demás. Lo
natural no sabe de peras y mazanas. Lo natural ye l’amor, encara que las
que amen y quieran amar un fillo, a o suyo fillo, sigan dos mullers
enamoradas.
Ye una cosa chocant, pero a mesma traducción -enca una mica esferent, profés -facié agora en fa poc més d'un mes en o Bloc de yo, en leyer o texto d'Ignacio Escolar:
ResponderEliminarSi en tiens curiosidat, astí deixo l'enrastre: http://ocharraire.blogspot.com.es/2012/11/contra-natura-dignacio-escolar.html
Exprisions!
Hibo! Pos ya ye coincidencia! Hemos de charrar más a soben hehehehe
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