L'afer d'a violencia ye peren en a sociedat en cheneral y
entre os movimientos de cuchas en particlar. Dende que prencipié a estar-ie de
bella traza va y vien con más intensidat u menos y pendendo muito de l'ambient
social en cada inte. Lo d'os gafetz d'o titol ye ta que metatz lo que quieratz
seguntes creigatz dimpués de leyer l'articlo porque pendendo a qui le'n diga me
clama violento u minchaflors. Cosas d'a vida.
Lo primer de tot ye definir violencia y astí nos trobamos con
o problema más important. Cuento que todas seremos d'alcuerdo en que a
violencia fisica ye violencia. Foter un trucazo, una patada, un batán u un
empentón ye violencia. No digamos ya si antimás se fa servir un arma, siga un
cutiello, un tocho, una pistola, una porra, un sinyal u un misil. Tamién
seremos d'alcuerdo en que bi ha rans, y no ye lo mesmo a 'zurra en o culo'
d'una mai ta una nina que ha feito bell chandrío que bombardear Bagdad u fer
esclatar un centro comercial con chent aintro. Tot ye violencia y toda a chent 'de
bien' condena a violencia en abstracto. Pero quan dimpués se fa una d'as
debanditas accions, pretan a meter excusas ta no fer-lo. Todas toleramos bella mena de
violencia. Todas se miran enta atro costau quan a violencia la fan 'as suyas'.
U mesmo la critican pero a escape meten un contrexemplo a on que l'atra colla
concarada no ha feito a condena: Yo (no) condeno a ETA, tú (no) condenas o
franquismo, ella (no) condena a guerra X, a rebelión Y u lo rechimen Z. Yo no
soi millor y lo foi de contino, cada vegada que me charran d'as 'collas
antisistema' y goso fer-lo en respuesta a belun que vei un gran grau de violencia
en as accions d'os 'antisistema' y contino chustifica qualsiquier actuación
policial.
Bi ha atras violencias más sutils y a on que no todas pareix
que sigamos d'alcuerdo. A coacción creigo que podríanos todas definir-la como
una traza de violencia tamién. No bi ha contacto fisico, u no ye menister, pero
se ye forzando a una persona a fer bella cosa que no quiere. ¿Cómo se puet
planteyar ixa coacción? Os meyos de dreitas, y tamién os socialdemocratas quan
ye o PSOE qui la exerce, a escape denuncian a 'coacción' y a 'violencia' d'os
piquetes informativos quan bi ha una vada. Y soi seguro, por que lo han visto
istos golletz, que sí que bi ha bellas situacions de coacción a treballadors
que no quieren fer vada (u ixo dicen). Dito isto, os meyos y muitas ciudadanas ixublidan asoben a coacción
interpresarial. Os fascals de personas a las que dreitament no les deixan
exercer o dreito a vada. Muitas d'una traza dreita. Todas conoixemos a beluna a
la que le han dito que si fa vada que no i torne. U que, poco tiempo dimpués,
l'han forachitada. De feito no cal ni que as interpresarias exerzan coacción
dreita. No cal que digan que si femos vada iremos ta l'ature. Porque tienen una
'coacción de clase'. As treballadoras 'sabemos' perfectament a lo que nos
exponemos si femos vada u si reclamamos qualsiquier dreito. Sin que a chefa nos ne diga. Porque o poder ye coacción per sé. Que o mio chornal, que yo minche
hue u que pueda pagar a casa mía, pende dreitament d'os concietos y d'o
reconoiximiento d'os mios dreitos de man d'a mia chefa. Quanto más ature y más
facilidat ta forachitar a la chent d'o treballo, más poder de coacción
'invisible' tienen as interpresarias. Ixa violencia no ye denunciada por dengún
pero existe. Y existirá mientres o sistema no cambie.
A violencia ye parti d'o ser humano. Isto ye asinas y
siempre que bi haiga posturas concaradas bi habrá violencia. Más u menos
evident. Más u menos fura. Más u menos planificada. Pero bi'n habrá.
En a mía opinión o sistema capitalista fa servir a violencia
d'una traza 'exquisita'. Parellano a como o nacionalismo banal define como
nacionalista a totz fueras de a sí mesmo, o capitalismo diz que ye violencia
qualsiquier manifestación d'a mesma que no vienga d'os suyos poders. Y fa
servir a violencia contino, de tal traza que una parti d'o pueblo mesmo plega a
aplaudir-la u demandar-ne más. Igual como o nacionalismo banal consigue que
demanden midas nacionalista contra 'l'atro nacionalismo', a 'violencia banal'
consigue que se demande más violencia contra a 'violencia de l'otri'. O sistema
tien tot o poder de coacción, totz os diyas de l'anyada y contra toda a clase
treballadera. Nusatras nomás podemos fer baixar una persiana u fer plegar a
beluna 20 minutos tardi t'o treballo. O sistema tien cuerpos uniformaus,
entrenaus y armaus t'a violencia. Ta exercer-la quan y como quieran sabendo que
chuezas, policias, periodistas y o sistema legal refirmarán todas as suyas
accions en esfensa d'a lei y l'orden. Nusatras, como muito y a pur de rabia, podemos estricallar os veires de
bancos que continan ganando millons d'euros entre que alazetan o sistema que
nos deixa sin casa, treballo ni futuro.
Prou que femos servir violencia. Prou que fan servir violencia contra nusatras. Ixe no ye o debat. O debat cal que vaiga endrezau t'as estratechias. En dos camins: d'una man evidenciar a violencia d'o sistema, fer-la publica y estar capables de transmitir a tot lo mundo un reconoiximiento de que ixo ye violencia y un refús enta ella. D'atra man, pensar y reflexionar si cal fer servir a violencia y en qué grau, de que traza, quan, contra que u qui... Siempre prebando de medir qué conseqüencias tendrá, qué queremos conseguir con as nuestras accions y si ixas accions ferán honra ta conseguir-lo a breu, meyo y largo plazo.
Tamién seremos d'alcuerdo en que bi'n ha rans
ResponderEliminarY soi seguro, porque lo han visto istos golletz
fer plegar a beluna 20 minutos tardi en o treballo