Bels diyas tardi, pero creigo que cal dezir bella cosa d’iste cabo de semana que estió prou bien. Prenzipiaba o biernes con a charrada que eban presto a chen de A Enrestida en o local suyo sobre os 300 años d’os Decretos de Conquista u de Nueba Planta (como nos i dizión que tamién se clamaban antismas). I estiemos cuasi cuaranta personas (datos de Labrándonos en la sombra) en una charrada que nomás s’eba publizitau que por internet y o boca a boca que cada diya tien más poder. Mientres cuasi dos oras Daniel y Lorién esplicón tanto o feito mesmo d’os Decretos y a situazión d’antis y de dimpués como o xublido sistematico d’istos feitos en a istoriografia española – españolista. Dimpués d’a charrada bi estiemos un buen ratet fendo preguntas y platiquiando sobre bels temas que i eban surtiu: a istoria de l’Aragón independien, l’amostranza d’a istoria d’Aragón u mesmo a bisión anarcosindicalista d’Aragón. Soi estau en asabelas charradas sobre istoria, pero pocas m’han feito tantismo goyo como me’n fazió ista. Mesmo o luengache y as trazas de charrar estión toda una nobedat debán d’os costumbres que tenemos de beyer a catedraticos fendo clases machistrals. As mias felizitazions a A Enrestida y a Daniel y Lorién. Si toda a chen treballase asinas...
Con reseco y bien canso marchemos enta Piedrafita, an que se feba a XIV Trobada d’escritors en o Pirineo y tañeban Lurte y La Orquestina del Fabirol. Dimpués d’entibocar-nos un par de begadas de carretera i pleguemos. Lurte fazió un pasabillas bien pincho y nos enfolgón con bellas cantas nuebas. Entre os traches d’almugabars y o lugar, que ye bien majo, parixeba que estases en o sieglo XII si no estase por os autos, y ixas chicotas cosetas. Dimpués d’una buena zena que nos combidó a organizazión, tañeba La Orquestina del Fabirol. No boi a esplicar-ne guaire porque creigo que no cal. Si qui leiga isto no ye estau nunca en un conzierto d’els, que i baiga antis con antis, que no le ferán burro falso. A l’atro’l diya yera escruxinau d’os bailes que me i fotié... Astí dión un dato que no conoxeba y que ye un siñal de por do ban a ir as autuazions d’a Expo zaragozeta. En a Expo de Sevilla La Orquestina estión achustaus mientres 20 diyas. En Hannover, diez. En Zaragoza, dica agora, zero diyas. Ni els ni garra atra colla de folk aragonés. A Expo a yo rai, pero ya que la ban a fer de todas trazas y a estricallar-nos a ziudat, que a lo menos balga ta amostrar bella cosa d’a cultura nuestra. Ista no ye que atro siñal d’a bergüeña que bi ha en seguntes que dembas y partius d’a nuestra identidat y d’o nuestro país. O xublido que charraba antis y que’n charrón Daniel y Lorien en a charrada d’o biernes.
Asperemos que tot lo berano contine asinas...
Ya hay sevillanas, que es el folklore del país organizador, ¿No?...
ResponderEliminaren fin..charrando de cosas seriosas. güei he ficau en purnas l'articlo de Màrius Serra sobre a Trobada d'escritors y an fa una reflecsión sobre l'aragonés y a suya situgazión. :) Salut.